Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

acceleratie pomp op carburateurs voor of nadeel

 
Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 jan. 2005 19:16 
CX en GL rijders met motorfiets met acceleratie pomp op carburatuers wat is jullie meening en de voordeel van dat deze pomp er op zit .
meer pk
meer benzine verbruik
minder benzine verbruik
hoe zien de bogie`s er uit [kleur]
en rijdt de motorfiets lekkerder
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 27 jan. 2005 23:13 
Jan,

niet monteren die dingen. Op jouw leeftijd zou je niet meer moeten accellereren lijkt mij; slecht voor je hart.

Groet
Hans

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 jan. 2005 22:06 
Hans bedankt voor deze opbeurende woorden ,maar mijn hart is nog zo jong dat ik met gemak over je heen spring als je op de grond licht na aanvaring met mijn honda ,zoniet dan met mijn lichaam
vele kusjes van ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 jan. 2005 22:08 
vraag is niet goed over gekomen maar toch gaarne antwoord op mijn vragen.
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Pluis
Gast 
#5 | Geplaatst: 31 jan. 2005 11:48 
Ik dacht dat het zo zat.

Bij hard accellereren, dus van niks naar volgas, verbruikt de motor ineens erg veel benzine. Dan kan het gebeuren dat het benzineniveau in de vlotterkamer ineens snel daalt en de zwaartekracht niet genoeg is om het op peil te brengen. Sommige carbs hebben dan een accelleratiepomp. Die wordt bediend door de gashandle en pompt wat extra benzine in de vlotterkamer.

Dus... Volgens mij zorgt een accelleratiepomp er alleen maar voor dat je bij vol gas accellereren niet gaat stotteren. Je motor, dan.

Als iemand me hierin kan corrigeren - misschien zit ik er wel helemaal naast – dan hoor ik het ook graag!

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 21 feb. 2005 19:14 
Pluis ik reageer er op een acceleratie pomp brengt geen benzine naar de vlotter kamer maar haalt het er uit door middel van een zuig pers membraam deze drukt de benzine die onderdruk staat voor de hoofd sproeier ,door middel van een sproeier naar de carburateur,dus als je aan je gashandel draaid komt er exstra benzine naar binnen en dit geeft net even het beetje meer explosie die je net nodig hebt voor de pk die je dan nodig hebt .
bij de CX en GL die deze carburatuers hebben dit werkt bij 1000 tot 3000 toeren en daarna niet meer
zijn er nog vragen hier over stel ze dan en ik geef hierop antwoord
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver lavender152
Gast 
#7 | Geplaatst: 9 april 2005 10:12 
de enige reden voor het monteren van een acceleratie pomp komt door de americaanse wetten voor uitlaat emissie. als een aceleratie pomp op de carberateur gemonteerd is kan de "normaal" lucht/brandstof verhouding arme afgesteld worden je hebt aleen een hogere verhouding nodig bij het plotseling opendraaien van het gas. de acceleratie pomp zorg hier voor en vorkompt dat de motor gaat stotteren

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 acceleratie pomp op carburateurs voor of nadeel

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven