Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Interstate koffers (zelf?) overspuiten

 
Schrijver ter horst
Gast 
#1 | Geplaatst: 27 jan. 2005 22:08 
Beste CX en GL bikers!
Ik heb binnen onze club een stel Interstate koffers op de kop kunnen tikken en voor de kuip twee reserve lowers (af en toe moet je écht geluk hebben) Met dank aan Theo!
De koffers en de lowers hebben natuurlijk een afwijkende kleur.
In deze rubriek las ik het verslag van Frank over het schuren, plamuren en spuiten van een tank.

Heeft iemand ervaring met het gladmaken en overspuiten van polyester koffers ? Of is er in clubverband misschien een professionele(auto / motor)spuiter bekend die wel és bijklust voor een schappelijke prijs?

Ik ben benieuuwd naar jullie reacties!
maarten.terhorst@hoppe.com

Schrijver Guernica
Gast 
#2 | Geplaatst: 28 jan. 2005 09:34 
Maarten,

Als je het hier niet vindt, zoek dan even in de richting van modelbouwboten en dergelijke. In die sector wordt veel met polyester gewerkt.

Wat die lowers betreft, wees er zuinig op; ik zoek al lang een stel maar ze worden zó zeldzaam.

Daniël

Schrijver Orm
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 jan. 2005 09:50 
Na een val heb ik mijn lowers gerepareerd met glasvezel plamuur en daarna geschuurd.
Met een Motip spuitbus het geheel weer in de juiste kleur gespoten en je ziet er niets van.

Orm.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 28 jan. 2005 19:20 
Bij het spuiten van kunstof is het van belang is met een kunstofprimer te spuiten voordat je met verf begint

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver old_harry
Gast 
#5 | Geplaatst: 28 jan. 2005 23:27 
mijne herenna 20 jaar in een jachthaven te hebben gewrktheb ik weenige ervaring wat betreft het ver werken van poliester ja gaat als volgt te werk allereerst schuur je de boel af met waterproef papier nu 80 dan plamuur je de beschadiging met polie plamuur 2 compenenten dan scuur je het ge heel weer met wp 180 dan afwassen met amoniak goed droog laten worden, danspuiten met poliester primer is geel van kleur uit laten harden.en weer schuren met wp 240, als je in het bezit bent van een compresserof iemand kent die er een heeft kun je hem verder afspuiten met bij voorkeur met 2 compenenten lak maar goede auto lak is ook goed. wel wat werk maar dan heb je ook wat gt)o_h

Schrijver frans
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 jan. 2005 23:10 
Harry,

Goede tip!
Een vraagje:Doe jij dit nog steeds? Misschien zijn er nl. wel mensen geinteresseerd en willen je -tegen betaling uiteraard- graag van je diensten gebruik maken. Het is handig om mensen in de club te hebben die goed spuitwerk kunnen leveren.

Frans

Schrijver udent

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 30 jan. 2005 11:53 
Zie de polyester koffers van mijn CX500 c , nummer 20 in Showroom,
Ik heb er zelfseen deksel bijgemaakt.
Mail evt maar even voor hoe ik deze bewerkt heb.

Broeten Theov uden
theo cx ds

Schrijver old_harry
Gast 
#8 | Geplaatst: 30 jan. 2005 13:06 
ne frans helaas kan ik het mij niet permiteren om nog met poliester te kunnen werken ,in ver band ge zond heids reden ik wil daar wel de waarschuwing bij geven WERK A>U>B met stof maskers op de vezeltjes van glasvezel kan veel schade ver oorzakenop de lucht wegen ,dat samen met vele uren boven motoren hangen in de kuipen van de betreffende boten heeft geen goed ge daan aan mijn ge zondheid ,dus kun je zelf wel invullen waarom ik het niet meer doe, maar met raad bij staan kan altijd gr o_h

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Interstate koffers (zelf?) overspuiten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven