Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

nokkenasketting

 
Schrijver mkersten
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 feb. 2005 09:05 
Ik heb een Gl650 Interstate gekocht die 100 km geleden volledig gereviseerd is. Na 100 km klonk er een tikje en de motor sloeg af, hij liep stationair op dat moment. De nokkenas draait niet meer mee. De ketting ligt er nog op, alle kleppen zitten dicht en zijn vrij beweegbaar. Voor ik het ding opentrek, heeft iemand op voorhand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Marcel Kersten

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 feb. 2005 09:43 
Marcel kom maar even kijken in wieringerwerf er ligt hier een 650 geheel uit elkaar dan laat ik je het zien wat er stuk kan wezen
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 feb. 2005 09:47 
het is een kleinigheid maar de motor moet er wel voor uit gehaald worden,de tweeboutjes waar het tandwielaan het nokkenas vast zit zijn er af of gebroken of de ketting is stuk
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver mkersten
Gast 
#4 | Geplaatst: 1 feb. 2005 15:26 
Dat zou betekenen dat de vorige sleutelnaar ze niet afdoende heeft aangedraaid. Lijkt me dus goed om even alles met de momentsleutel langs te gaan.
't is een hele nette Interstate met 47000mls op de klok, die ik kocht om de kuip (ongelukje). Nu kreeg Orm vorige week van Beussie een kuip en die heb ik nu weer van Orm (waarvoor beide dank), dus nu wordt het de moeite waard om even te sleutelen, zeker als het inderdaad niet zo'n kostbare ingreep zou zijn.
Ik ga dus maar eens aan de knutsel.
Ouwe Jan, bedankt en succes met je eigen blok.

Marcel Kersten

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 feb. 2005 15:30 
Die boutjes waarmee het tandwiel op de nokkenas zit behoeven niet al te vast worden aangetrokken maar wel met borgvloeistof (Locktighte oid) worden geborgd. Anders lopen ze gehied los en breken dan af.
Waarschijnlijk is jou dat inderdaad overkomen. Geluk gehad dat er zo te zien geen verdere schade is aan kleppen e.d.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 feb. 2005 17:40 
Marcel van middag heeft het motorblok gedraaid grandioos ,nou die van jou nog ,vragen daar over stuur maar een E-mail en je krijgt antwoord
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 nokkenasketting

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven