Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Gezocht nieuwe uitlaatbochten

 
Schrijver Bessem
Gast 
#1 | Geplaatst: 6 feb. 2005 11:52 
Ik ben op zoek naar nieuwe uitlaatbochten voor mijn Honda cx 500.
Wie kan mij verder helpen?

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 6 feb. 2005 12:02 
koop ze maar in de winkel want tweede hands zijn deze er niet meer,maar koop geen namaak want het chroom roest er af bij de kilometers die je maakt
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 feb. 2005 12:28 
Begrijp het even niet. Vorig jaar heb je je eigen RVS bochten verkocht. En nu zoek je ze zelf weer.
Of wil je de originele dubbelwandige?
Ja dan moet je inderdaad naar de dealer. Neem vantevoren wel wat rustgevends.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Bessem
Gast 
#4 | Geplaatst: 6 feb. 2005 17:13 
Jan, Een Honda Dealer, Motor Oost in Rijssen, wist mij te vertellen dat de bochten niet meer leverbaar zijn. Vandaar deze vraag.

Schrijver Bessem
Gast 
#5 | Geplaatst: 6 feb. 2005 17:16 
Hans, Ik heb nog nooit Uitlaatbochten verkocht of tekoop aangeboden.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 6 feb. 2005 17:56 
laat die daeler maar eens naar het magazijn in Belgie bellen ,maar dan moet hij wel bellen of zijn
bonnetje op sturen.
maar vraag eerst maar wat ze kosten ,dan vraag je namaak en dan kan je ze laten hard verchromen wat ook een paar euro`s kost we horen of zien wel hoe dit afloopt sucses
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 6 feb. 2005 20:05 | Aangepast door: Hans 
Bessem,

sorry, had even jouw reactie van april vorig jaar gezien als een verkoopmail.
Ook toen zocht je dus al bochten.
Maar uitlaatbochten voor een CX, met name als ze nog mooi in het chroom moeten zitten, zijn een heel moeilijk en duur item.
Ik geloof dat in Duitsland imitatiebochten (dus enkelwandig, maar die kleuren wel binnen de kortste keren zo mmoi staalblauw) worden verkocht.
Dus de originele zijn niet voor niets dubbelwandig uitgevoerd (vandaar dat ze ook daartussen mooi kunnen roesten.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 6 feb. 2005 22:39 
Hallo Bessem,
Ook ik heb lang gezocht naar nieuwe bochten voor mijn CX 650 E.
Honda Nederland of één van de officiele dealers hebben ze niet meer op voorraad, en ze kunnen ook niet worden nabesteld. Had dit wel gekunt, dan waren de kosten 100,- Euro per bocht geweest (zonder de pakkingen).
Ook SANKEI, de originele producent, zegt ze niet te kunnen leveren. Mijn originele bochten waren trouwens alsvolgt gemerkt: SANKEI 2140 HMMGO E.
Ook MIVV in Italië had ze niet in het assortiment. Zoals bijna alle vervangingsuitlaatproducenten (leuk scrabbelwoord) maken ze alleen dempers. Deze heb ik wel gekocht, via hun Nederlandse importeur Motoria (www.motoria.nl) in Barneveld. BSM in Zelhem schijnt wel op bestelling te produceren, maar na eerdere (prijs)ervaringen, heb ik ze niet eens gebeld.
Een advertentie op Marktplaats heeft ook niets opgeleverd, zodat ik uiteindelijk mijn toevlucht tot Ebay heb genomen. Uiteindelijk heb ik een nieuw imitatiepaar van een Schotse schapenboer gekocht voor 120,- Euro inklusief portokosten. Ze passen perfect (was een gok) ondanks dat ze werden aangeboden voor de CX 500 C. Ze zijn in iedergeval goedkoper dan namaken in RVS bij een lokaal metaalbedrijf.
Ook nu staan er wel bochten te koop op Ebay, houdt echter wel rekening met forse porto kosten. Geef in het zoekvenster aan: CX -Civic -Ciroën . Misschien kan iemand een serie RVS bochten produceren, eventueel i.s.w. met de Silverwingclub, om de kosten te drukken?
Groeten, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 11 feb. 2005 00:48 | Aangepast door: Roelof 
Als je een berichtje naar [email=]CX650E@chello.nl[/email] stuurt, stuur ik je een foto terug.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver Floris
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 11 feb. 2005 09:58 
Roelof, dank voor je uitgebreide toelichting. Heb jij ook bij David Silver (UK) gekeken? Zij leveren niet-originele bochten (zgn. 'pattern parts') echter de prijs per set vind ik verdacht laag.

CX500A/B/Z : Exhaust downpipe set .... £39.00

www.davidsilverspares.co.uk
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 11 feb. 2005 20:19 
Floris, Ik heb ze gekocht van ene Peter Scott, schapenboer te Durham, voor £50,00 ex. porto £30,00.

Misschien is David Silver ook een goed alternatief. Ik ga wel even kijken.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 11 feb. 2005 20:27 
Leuke webwinkel, prijzen lijken redelijk. Zo nog even kijken naar portokosten.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver nosweat
Gast 
#13 | Geplaatst: 11 feb. 2005 21:08 

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 12 feb. 2005 00:04 
Die Krümmer sind mit Leistungsbeschränkung auf 20 kW.

Heb je niet zo veel aan: de diameter is verkleind zodat de motor geknepen word v.w.b. vermogen. Is voor klein rijbewijs.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Gezocht nieuwe uitlaatbochten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven