Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Weerstand bougiekap

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver voeter
Gast 
#1 | Geplaatst: 11 feb. 2005 10:38 | Aangepast door: voeter 
Mijn weerstanden is de bougiekappen zijn kapot. Nu heb ik begrepen dat de weerstand van de bougiekap max 5000 ohm mag zijn. De standaard weerstanden in de radiozaken zijn vaak <1.0 Watt. Het vermoeden is dat deze 'te zwak'zijn.

Wie weet raad?
Ron

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 feb. 2005 11:07 
Doe jezelf een lol en koop nieuwe, dan weet je zeker dat het goed is. Bij www.louis.de zijn ze in de uitverkoop dus over een tijdje niet meer verkrijgbaar. Het bestelnummer is 10035217.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver attema
Gast 
#3 | Geplaatst: 11 feb. 2005 11:52 
Simpel, mag niet, werkt prima!
Haal het weerstandje er uit en doe er een ballpoint veertje in!
De weerstand zit er in voor hoogfrequent ontstoring. In de meeste bougies zit ook al een weerstand, dus de ontstoring is er toch wel.
Idsart

Schrijver Pluis
Gast 
#4 | Geplaatst: 11 feb. 2005 13:26 
Ik ben het met Idsart eens.

Enneh, wat kan het jou op de motor nou schelen als alle auto's waar je langsrijdt jou op de autoradio horen gassen? Dan horen ze je tenminste aankomen. :)

Schrijver post94er
Gast 
#5 | Geplaatst: 11 feb. 2005 15:11 
Kan er iemand uitleggen hoe ik die autoradio's kan storen.
Geeft me weeral een extra goed gevoel als ik langs de files op de Antwerpse ring rij.
Raf

Schrijver Pluis
Gast 
#6 | Geplaatst: 11 feb. 2005 17:36 | Aangepast door: Pluis 
Niet moeilijk. Een bougie maakt een vonk, en die geeft over een heel breed radiogebied een storende tik. Die is op AM-radio's tot op een dikke 100 meter te horen, op FM-radio's alleen als je er dicht bij bent.

In je bougiekap zit een weerstand. Die vormt namelijk met de impedantie van de kabel een dempingskring die de RF-golven van de vonk tegenhouden.

Als die weerstand er dus niet in zit, werkt de bougiekabel als een antenne die de RF-tik naar de wijde omgeving zendt. Snelweg = 120 km/u = ong. 6000 toeren = 3000 vonkjes per minuut = een mooie brom van 50Hz op de radio van de kooi naast je. Dus gaan ze aan de kant als jij eraan komt.

Dus: haal die weerstand eruit, zet er een veertje in (zie post van Idsart) en je bent DJ van de piratenzender Radio CX.

:)

Schrijver voeter
Gast 
#7 | Geplaatst: 11 feb. 2005 18:10 
Ik heb de reacties met belangstelling gelezen, maar dient de weerstand echt alleen maar als radio ontstoring? Of heeft het toch nog iets te maken met de rij eiegenschappen?

Schrijver Anoniem
Gast 
#8 | Geplaatst: 14 feb. 2005 21:26 
Nope. Een vonk kan nooit te sterk zijn.

Schrijver Anoniem
Gast 
#9 | Geplaatst: 15 feb. 2005 13:05 
Inderdaad, de bougiekappen worden bij brother louis momenteel aangeboden als "restposten" dus binnenkort in het geheel niet meer verkrijgbaar. Heb er maar gelijk 4 besteld a raison van slechts 6,95 per stuk. Dat gaat je bij de Honda dealer niet lukken

Schrijver Floris
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 16 feb. 2005 21:40 
Ik heb mijn eigen raad maar opgevolgd (dat is altijd goed :-) en een extra setje doppen per postorder besteld. Altijd leuk om zo'n pakje open te maken; ik weet wat erin zit maar toch voelt het als een kadootje.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver JosvanR
Gast 
#11 | Geplaatst: 16 feb. 2005 22:51 
Dat weet je bij louis nooit! (althans het nederlandse half debiele broertje genaamd motozoom)

Schrijver Floris
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 16 feb. 2005 23:04 
Als ik iets bij Louis bestel weet ik precies wat ik krijg. Ze hebben me zelf een keertje opgebeld (vanuit Duitsland) om uit te leggen dat verzending iets langer duurde dan normaal. Keurig netjes, niets mis mee.

Motozoom is een heel ander verhaal ...
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver JosvanR
Gast 
#13 | Geplaatst: 17 feb. 2005 10:29 
Inderdaad. Vroeger heette Motozoom Louis Nederland. Als je toen iets bestelde was het net of je jezelf een kadootje gaf: je wist nooit wat je zou krijgen. Toen maar eens Louis.de geprobeerd: zelfde spullen, maar vreemd genoeg inclusief verzendkosten nog goedkoper dan Louis.nl en bovendien kreeg je wat je bestelde! Sindsdien enkel nog in Duitsland (ook bv via polo-motorrad.de) mijn spullen besteld.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 17 feb. 2005 10:38 
het goedkoopste ideee om je mede weggebruikers te storen is een baby foon deze kan je op alle freqenteis afstellen en doe dat op de meest gebruikte zender en laat het microfoontje het geluid van je motor of uitlaat horen sucses verzekerd dit komt van een oude radio piraat
ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver post94er
Gast 
#15 | Geplaatst: 17 feb. 2005 19:48 
Die bougiekoppen, is dat volledig met afsluitende kunststof.
Die van mij sluit niet meer goed af, met als gevolg dat ik, na een hevige regenbui, op één cilinder naar huis kan rijden.
Leuk is anders.
Raf

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Weerstand bougiekap

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven