Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

aftapplug

 
Schrijver roel_281
Gast 
#1 | Geplaatst: 12 feb. 2005 15:40 
Heren,het zal wel ontzettend dom zijn maar ik neem liever geen risico.
Waar zit de aftapplug?
Ik wil de olie verversen en ik zou echt niet weten waar die plug zit.
Heb wel iets gevonden wat er op lijkt maar die zit meer aan de zijkant van het carter.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 feb. 2005 16:05 
Hi Roel,

Kijk maar even op inderstaande link. Daar staat stap bij stap beschreven hoe je olie moet verversen met illustraties waar alles zit. Ik hoop dat je hiermee verder kan? Domme vragen bestaan hier niet. Beter het het te vragen voordat je iets fout doet.

http://www.elsham.pwp.blueyonder.co.uk/cx500/oil_%26_filter/

Success,

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver roel_281
Gast 
#3 | Geplaatst: 12 feb. 2005 16:34 
Bedankt Wouter,de bout die ik los wou draaien zat meer aan de zijkant van het carter.
Met deze info moet het zelfs mij nog likken,ik moet alleen nog even een kleine o-ring halen.

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 feb. 2005 00:02 
Bij een CX650 zit de aftapplug aan de linkerzijde van het "extra" carter dat onder de motor is vastgebout. De plek waar de CX500 de aftapplug heeft zitten is herkenbaar als een vlak stuk in de voordeksel van het blok.
In plaats van een o-ring zou ik een koper afdichtring halen.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver terry

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 13 feb. 2005 00:18 
Wel even op letten dat als je de bout terugplaatst niet teveel kracht zet op deze; het zou niet de eerste keer zijn dat je deze te hard aandraait en zo een (in het begin dan) een barst veroorzaakt die tot lekken kan leiden en in het slechtste geval tot een nieuwe voorzijde, en ja zoals reeds vermeld : het is geen domme vraag; al doende leert men en iedereen is er om je te helpen.

Schrijver roel_281
Gast 
#6 | Geplaatst: 13 feb. 2005 12:16 
Dan had ik toch de goede gevonden van mijn 650.
Ga vanmiddag lekker op mijn gemak even aan het proberen.
Allemaal weer bedankt,
Roel

Schrijver roel_281
Gast 
#7 | Geplaatst: 14 feb. 2005 18:25 
Als je het een keer gedaan hebt is het erg eenvoudig.
Binnenkort in deze soap,het vervangen van de cardanolie.
Groetjes,
Roel

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 14 feb. 2005 22:57 | Aangepast door: Roelof 
Cardanolie vervangen is echt nog simpeler dan water laten aanbranden. Pak het eerste de beste Peters' handboek van een willekeurig type CX, en het kan gegarandeerd niet mis!
Wat echter wel eens word vergeten is het smeren van de vertanding in het achterwiel. Doe dit echter wel met het voorgeschreven molybdeendisulfidevet (neem wiel mee naar de dealer of koop kleine verpakkingen).
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 aftapplug

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 1 [ Oldwood ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven