Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

uitlaatpot

 
Schrijver marcus
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 feb. 2005 20:35 | Aangepast door: Moderator 
hallo ,is het mogelijk om de uitlaatpot te herstellen die onder de motor zit,heb een klein fitje erin van ongv 1cm,hoe kan ik dit het beste dicht krijgen zodat ik deze nog niet hoef te vervangen.
lassen of een pasta voor uitlaat hersteling gebruiken
heeft er iemand ervaring mee?bedankt marcus

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 feb. 2005 21:32 
Het kleine gaatje betekent dat de collectorbox van binnenuit verroest is. Daardoor is de wand erg dun geworden en niet meer te lassen. En met pasta (Holts Gun Gum) heb ik slechte ervaringen, dat is niet meer dan een ‘thuiskomertje’.

Ik denk dat het verstandig is om een andere te zoeken, bijvoorbeeld op de CX Onderdelenbeurs op zondag 10 april in Bunnik. Of informeer even bij de vrouw van Terry de Beule, want die wil graag dat de garage wordt leeggeruimd :-)
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Silver
Gast 
#3 | Geplaatst: 16 feb. 2005 22:53 
Marcus,

Ik heb mijn balanspot dichtgemaakt met Pattex Power .....(nog wat). Dit zit in een plastic potje en moet gekneed worden. Dit is tevens hittebestendig en wordt keihard. (Misschien ken je de reclame met de auto en de gebroken ketting die gemaakt wordt met dit spul)

Groeten,
Silver

Schrijver JosvanR
Gast 
#4 | Geplaatst: 16 feb. 2005 22:58 
Hee Silver, hoelang zit dat gat al dicht? Ik heb in het verleden wel eens gun gum gebruikt maar door het krimpen en uitzetten van de warme uitlaat bleef dat nooit lang zitten.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 17 feb. 2005 17:10 
Marcus denk aan twee dingen,geen geld uitgeven dus weining over hebben voor je motorfiets,dan doe je niks maar wel de medemensen die ergen zich.
Marcus ding twee is ga op zoek naar het geen stuk is en repareer dat dan,dan zijn wij allen blij en je motorfiets ook en dan kan je weer vele kilometers maken
groeten van ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver post94er
Gast 
#6 | Geplaatst: 17 feb. 2005 19:42 
Marcus,

het hangt er natuurlijk van af waar het gatje zich bevindt, maar in mijn vorige uitlaat zaten er ook een paar. De vorige eigenaar had ze er speciaal ingeboord voor het geluid. Na een tijdje wreekt dat zich en wordt het gatje een heus gat.
Dit euvel heeft een vriend van mij opgelost door er een stukje carroserie plaat tegen te lassen.
Het plaatje heeft het gehouden.
De uitlaat daarentegen was eigenlijk zo versleten dat er na een paar maanden andere scheuren te voorschijn kwamen.
Moraal : afhankelijk van de staat van de uitlaat kan je hem eventueel oplappen. De degelijkste manier echter is vervangen

Schrijver Silver
Gast 
#7 | Geplaatst: 20 feb. 2005 10:58 
Hallo Jos,

Het gat (meer een gaatje van 1 cm) zit nu ongeveer een half jaar dicht. Ik dacht ook, gewoon proberen. En hij zit nog steeds dicht.

Groeten,
Silver

Schrijver marcus
Gast 
#8 | Geplaatst: 20 feb. 2005 21:58 
aan alle bedankt voor al jullie raad en mogelijke oplossingen.
zal eens vanalles wat proberen ,en zal dan later wel melden wat het beste was
gr marcus

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 uitlaatpot

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven