Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

binnenveerpoten voor CX 650 E

 
Schrijver rayme
Gast 
#1 | Geplaatst: 20 feb. 2005 23:51 
hallo lui, voor mijn CX 650 ben ik op zoek naar een paar binnenveerpoten. Aangezien de originele Honda onderdelen idioot duur zijn zoek ik imitaties. Helaas worden die voor de 650 E niet aangeboden.Wel zijn ze verkrijgbaar voor de 500E. Hoewel het Honda onderdeelnummer niet exact hetzelfde is zijn ze volgens mij hetzelfde qua afmeting en uitvoering.
Ik moet dat echter wel zeker weten voor ik ze bestel.Wie geeft me goede raad? Groeten van Rayme.

Schrijver post94er
Gast 
#2 | Geplaatst: 21 feb. 2005 12:56 
Rayme,
ik veronderstel dat je met een CX E rijdt.
Enkele gegevens wat betreft veringen van een Honda CX500E en CX650E
Veerweg : 150mm 150 mm
Vrije lengte voorveer: 458.9mm 480,5mm
met een minimum van 449.7mm 470,9mm
Inhoud voorvork links 265cm³ 290cm³
rechts 250cm³ 275cm³

Dit zijn gegevens die ik uit het motorhandboek van Peters haal.
Het gaat wel over de voorvork, maar als in de behuizing een verschil zit zou ik me toch goed informeren wil je die van de 500 gebruiken. Zeker als je beseft dat die voorveringen bepalend zijn voor de remkracht.
groetjes
Raf

Schrijver rayme
Gast 
#3 | Geplaatst: 23 feb. 2005 21:01 
rayme
rayme
Raf,bedankt voor de moeite, maar wie heeft voor mij die goede informatie? Wie weet meer door eigen ervaring? Groet, Raymo

Schrijver old_harry
Gast 
#4 | Geplaatst: 27 feb. 2005 16:51 
beste rayme de veren zijn het zelfde, maar watis nu precies het euvel als het zo is dat hij te ver duikt en de veren wel nog heel zijn kun je de motor op krikk zodat je boven op het stuur de moeren kunt los draaien zodat de spanning van de veren is .je kunt dan de veren strakker zetten met een busje op de veer te zetten en dan daar op een kogel op leggen die er in past kogels van een oude komputer muis zijn uiter mate ge schikt voor dat doel je zet de boel weer in elkaar en je zult ver baast zijn van het ruzeltaat mt -vr gr-old _harry

Schrijver old_harry
Gast 
#5 | Geplaatst: 27 feb. 2005 16:53 
ps wel de rubber van de kogel ver wijderen veel plezierer mee gr- old_harry

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 binnenveerpoten voor CX 650 E

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven