Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

moeizame koude start

 
Schrijver b.wiegers
Gast 
#1 | Geplaatst: 22 feb. 2005 12:57 | Aangepast door: Moderator 
Mijn motor geeft ernstige startproblemen tijdens een koude start.
Ik start de motor momenteel door een vluchtige stof in de inlaat te spuiten en tegelijkertijd te starten.
Starten doet die dan prima. Dat wil zeggen totdat de stof die is ingespoten verbrand is. (ca. 2 seconden). Nadat ik deze procedure ca. 5 x herhaalt heb loopt ie zelfstandig op de aangezogen benzine.
Ik verdenk de carburateurs ervan geen brandstof te leveren tijdens het starten. De ontsteking werkt wel, anders zou de motor ook niet tijdelijk op de ingespoten vloeistof lopen.
Wie kan mij vertellen waar ik de oorzaak van dit probleem kan zoeken.
Bij voorbaat dank.
Benno.

Note: zodra de motor zelfstandig op aangezogen benzine heeft gelopen is starten nadien geen probleem. Alleen de eerst volgende koude start weer.

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 22 feb. 2005 13:06 
Ik heb het idee dat alle cx slecht starten als ze koud zijn.
Ik heb er 2 en het komt eigenlijk nooit voor dat ie binnen 2 seconden aanslaat.

Schrijver roadrage
Gast 
#3 | Geplaatst: 22 feb. 2005 13:23 
Het kan zijn dat je benzine filter in je tank vervuild/verstopt is. Had er ook last van. Met moeite aan de praat te krijgen en vervolgens lopen. Heb toen de tank, filter en kraan schoon gemaakt. Start nu weer zonder problemen

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 22 feb. 2005 14:06 
Benno, kijk nou eerst 'ns in de geschiedenis van het Prikbord. Er is vaak en veel geschreven over startproblemen. Succes.

http://www.elsham.pwp.blueyonder.co.uk/cx500/wontgo/
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Pluis
Gast 
#5 | Geplaatst: 22 feb. 2005 17:51 
[quote anoniem:]Ik heb het idee dat alle cx slecht starten als ze koud zijn.
Ik heb er 2 en het komt eigenlijk nooit voor dat ie binnen 2 seconden aanslaat.[end quote]

Niet in mijn ervaring, ik heb de startknop NOG NOOIT langer dan een seconde in moeten houden.

Behalve dan die ene keer dat ik de kill er nog ophad (stompie stompie stompie...).

Schrijver post94er
Gast 
#6 | Geplaatst: 22 feb. 2005 22:38 
b. Wiegers
Op 6feb heb ik bij techniek ook het probleem gesteld. Bij mij is het wel, hoe langer hij stil staat, hoe moeilijker de start.

Raf

Schrijver wiegers
Gast 
#7 | Geplaatst: 23 feb. 2005 08:21 
Bedankt voor de reaktie, het is een duidelijk verhaal.Ik zal het archief induiken.Het schijnt dat er meer mensen startproblemen hebben met een CX 500.

benno

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 4 maart 2005 13:43 
mensen die veel probleem hier bij hebben ,koop en spuit bus STARTPILOOT dat is voor diesels een snuifje in je luchtfilter en hij loopt, kan geen kwaad en je bent van je zorgen af
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver richardkalkman
Gast 
#9 | Geplaatst: 7 maart 2005 01:00 
Hallo allemaal...ik weet niet of jullie er wat aan hebben maar ik doe altijd eerst de carburateurs aftappen na een lange stilstand...kraantje open...verse benzine erin...meteen lopen...probeer het en je weet het...
groetjes
Richard

Schrijver woudwijk
Gast 
#10 | Geplaatst: 31 mei 2005 22:26 
de koude start van mijn cx500 is ook een probleem.mijn oplossing is ook deoude benzine uit de carberaturs laten lopen, daarna de kraan open en hij loopt

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 moeizame koude start

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven