Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

sproeierbezetting

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver Hans

Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 3 maart 2005 17:36 
Als jouw setje compleet is (er waren 2 setjes, waarvan de een uitgebreider was dan de ander te koop) dan zitten alle onderdelen in een doosje met daarbij een handleiding hoe je het moet gebruiken. Ook staan daar de verbrandingskleuren met foto's in opgenomen, zodat je kunt zien of je de juiste mengselsamenstelling hebt bereikt.

Succes !
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver daytona955iman
Gast 
#17 | Geplaatst: 4 maart 2005 10:56 
Ik heb het eenvoudige setje met 14 mm adapter. Ik heb een losse adapter besteld voor 12 mm.

Gehoord:
- afstelling gebeurt bij niet belasting
- compressie tijdens afstellen is iets lager bij gebruik color tune door grotere cylinderinhoud

Ik heb het idee dat het minimaal 1 run op een testbank uitspaart, dus het geld heb ik er al uit. En bij niet extreem gebruik van de motor is het een ideale vervanging van de testbank denk ik.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 4 maart 2005 13:39 
je wou toch gaan race met de motor of hebben wij dat verkeerd begrepen
altijd geleerd een motor afstellen gaat met vol vermogen en niet met een bakfiets snelheid
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver daytona955iman
Gast 
#19 | Geplaatst: 4 maart 2005 13:49 
Nee joh, absoluut geen racer (hoewel ik dat wel leuk vind). Hans had zin om een racertje bouwen.
Ik wil een nostalgisch klassiek uiterlijk geven (lage lange uitlaatpijpen, luchtfilter zonder box, lange lage spatborden, wit zweefzadel, witte handvaten, white rim banden, weinig elektronica etc.)maar dan wel de betrouwbaarheid van een modernere fiets.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 4 maart 2005 16:16 
Jan,

met colortune kun je alleen de kleur van de verbranding(sgassen) zien in de cylinder als de motor stationair draait en bij stilstaan gasgeven. Je kunt dus controleren of je een arm, rijk of optimaal mengsel hebt. De samenstelling van het mengsel en de kleur van de verbranding is een eerste (maar wel belangrijke) stap op de motor qua afstelling te optimaliseren. Daarna moet er aan de motor zelf worden gewerkt. Bij een CX is dat wat moeilijker omdat bijv. de eindoverbrenging niet zo maar kan worden aangepast en er bij mijn weten ook verder geen opvoerdelen beschikbaar zijn. Het enige wat dan nog rest is carbs en uitlaatsysteem.
Ja en dan moet he natuurlijk oppassen met een (te) arm mengsel. En dat laat colortune al vast en op een simpele manier mooi zien.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 sproeierbezetting

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven