Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

frame spuiten/poedercoaten

 
Schrijver daytona955iman
Gast 
#1 | Geplaatst: 4 maart 2005 10:13 
Het frame en aanverwante onderdelen staat bij de straler. En daarna? Eerst weer de nodige onderdelen eraan vast lassen en vervolgens moet er weer een beschermlaagje op.
In eerste instantie dacht ik aan poerdercoaten vanwege de harde beschermlaag en het 'bobbelige' effect wat mijn vriendin zo leuk vindt. Nu hoorde ik gisteren dat een twee componenten coating net zo stevig is en dat daar ook een bobbelig effect aan toegevoegd kan worden. Deze laatste is schijnbaar wel veel goedkoper.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 maart 2005 13:34 
als je geld over hebt dan laat alles poeder coaten .vraag enkekt aan de firma die het doet of ze eerst een grijze ondergrond doen en wat hogere temperatuur willen gebruiken en daarna pas de kleur doen die je wilt hebben vooral niet te dun poeieren,jaren poeieraar geweest en het is het sterkste wat je kan opbrengen op frame`s
groeten ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 4 maart 2005 16:06 | Aangepast door: Hans 
Als het stralen goed is gedaan krijg je de poedercoating en nooit meer af. Als het stralen niet goed is gedaan en er is roest achtergebleven heb je kans dat de dikke coatng er op den duur weer afspringt.
Als je het frame echt wilt beschermen dan in alle holle delen olie gieten (niet te karig) flink schudden en de openingen daarna met siliconenkit dichtmaken. Via de zoekfunctie kun je nog veel meer lezen over dit item.

De achterbrug is een teer en roestgevoelig onderdeel. Gebruik ook hiervoor de zoekfunctie om alle sugestis te lezen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 maart 2005 23:26 
De handigste volgorde is eerst het laswerk, vervolgens draai je overal waar schroefdraad zit, een moer of bout, en vervolgens lever je alles in bij een poedercoatbedrijf. Stralen doen ze toch zelf, anders kunnen ze niet voor het resultaat garant staan. Ik heb goede ervaringen met de Fa. Gerritsen in Nijkerk. Voor EUR.160,- had ik frame + 13 lose delen keurig gecoat en verpakt terug. Kan in bijna alle kleuren van de regenboog.
succes.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver ranchero
Gast 
#5 | Geplaatst: 5 maart 2005 20:18 
ook chroom tegenwoordig

Schrijver Pluis
Gast 
#6 | Geplaatst: 5 maart 2005 23:24 | Aangepast door: Pluis 
Ik ben het er helemaal mee eens. Poedercoaten die hap. Ik heb de mijne extra dik laten poederen, en echt... Je krijgt het er met een hamer nog niet af.

Ouwe Jan, fijn je weer te zien. Wanneer kan je weer vrijen?

:-)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 6 maart 2005 11:33 
Zo gauw het weer mag ,wil nu al maar weder helft heeft de sleutels ook de reserve,dus afwachten maar verders gaat alles goed tot ziens allemaal in Bunnik
ouwe_jan die is weer opgestaan en wil nog minstens 119 worden
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 frame spuiten/poedercoaten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven