Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

chroom

 
Schrijver daytona955iman
Gast 
#1 | Geplaatst: 4 maart 2005 10:18 
Ik heb pas geleden een stel chromen schokbrekers gevonden na het gebruiken van de staalborstel op een bonk roest. Na een vlijtig uurtje borstelen stralen de chromen onderdelen je weer tegemoet, maar de volgende dag is het weer een grote grijze vlekkerige massa.
Ik weet niet of verchromen zo makkelijk gaat. Een alternatief wat ik hier op de site las is poetsen met alimunium. Iemand anders raadde me aan te polijsten. Wat zou het beste/makkelijkste werken?

Schrijver Ray
Gast 
#2 | Geplaatst: 4 maart 2005 12:15 
JA, met een staalborstel op chroom, dat wordt nooit meer mooi hoor! Je had moeten poetsen met een cleaner zoals Commandant, of met NevrDull. Nu is je chroom definitief beschadigd, en daar helpt geen poetsen meer aan. Wat je nog zou kunnen doen is de schokbrekers demonteren (pas op!)en de veren opnieuw laten verschromen. Of een fatsoenlijk setje op de onderdelenbeurs scoren binnenkort...

Groeten
Ray ( die wel eens de plaat poetst)

Schrijver daytona955iman
Gast 
#3 | Geplaatst: 4 maart 2005 13:53 
Toen ik begon dacht ik dat het bruine schokdempers waren :D. Dus ik ben bang dat de chroomlaag al onherstelbaar beschadigd was. Misschien geen gek idee om eens naar een onbeschadigd setje te kijken. OP e-bay gaan ze al voor 15 euro.....

Schrijver daytona955iman
Gast 
#4 | Geplaatst: 7 maart 2005 09:58 
Afgelopen weekend van m'n vriendin gehoord dat het zwarte schokbrekers moeten worden :-|. Dus toch nog maar even verder staalborstelen polijsten en daarna zwart hoogglans verven....

gr. Daytona man

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 chroom

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven