Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

cardan

 
Schrijver cx650
Gast 
#1 | Geplaatst: 7 maart 2005 15:11 | Aangepast door: Moderator 
na een ritje op mijn cx 650 merkte ik bijthuiskomst dat de cardan olie lekte moet ik me ernstige zorgen gaan maken of wat kan dit zijn

mvg
mil

Schrijver tinusaanhetij
Gast 
#2 | Geplaatst: 7 maart 2005 16:43 
Ja je moet je zorgen maken. Ik heb hetzelfde gehad, en er niet voldoende op gelet en kan nu de kardan (eigenlijk eindaandrijving) gaa vervangen.
Waarschijnlijk lekt de olie uit het beluchtingsgat. Dat betekent dat er van binnen een pakking lek is. Als je olie zo wegloopt, looppt de aandrijving op den duur droog en verslijt hij binnen 10.000 km tot op het bot. Pakking zsm vervangen dus.
Suxes,
Martin/tinus

Schrijver cx650
Gast 
#3 | Geplaatst: 7 maart 2005 19:35 
thx voor de ractie
hoop dat het nog niet te laat is en dat de kosten beperkt blijven pakking op zich zal nog wel mevallen denk
mvg
mil

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 7 maart 2005 20:12 
nieuwe olie keering monteren en je kan weer jaren mee .
Niet telang mee wachten anders kost het meer
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver udent

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 7 maart 2005 21:52 | Aangepast door: udent 
WAAR lekt ie olie????????
Is het bovenop bij de ontluchting?
komt door het koude weer. de dikker blijvende olie vloeit niet zo snel weg bij het ontluchtgaatje en wordt naar buiten gedreven.Niets aan de hand, bij warmer weer zal hij niet lekken.
Lekt de olie aan de wielzijde bij de meenemer, is het inderedaad de keerring die vervangen moet worden.
Let dan op dat er geen lagerspeling is, anders lekt de nieuwe keerring ook weer.

groeten Theo.
theo cx ds

Schrijver old_harry
Gast 
#6 | Geplaatst: 8 maart 2005 20:57 
cx 650 kijk voor alle zeker heid of de af tap plug niet lekt dit komt nogal eens voor bij de schadow die de zelfde cardan heeft als de cx gr old_harry

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 cardan

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven