Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

voorvork

 
Schrijver para
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 maart 2005 20:32 
Is het binnenwerk van een voorvork van een CX500 het zelfde als een GL500?

Gr,
Paco

Schrijver old_harry
Gast 
#2 | Geplaatst: 8 maart 2005 20:53 
nee niet precies het zelfde wel wat de maten betreft maar een vork van een gl heeft de mogelijkhijd om de spanning tye veranderen door middel van een lucht ventiel omdat de belasting op de voor vork van een gl groter is van wege de kiup welke wat naar voren gaat zodat het ge wicht is ver plaatst , ik denk dat het wel diudelijk is anders hoor ik het wel gr old_harry kun je hier wat mee ?

Schrijver para
Gast 
#3 | Geplaatst: 8 maart 2005 23:26 
Ik heb de vorkpoten met heel veel moeite uit elkaar gekregen, maar dit ging dus niet op de manier die in een handboek stond van de CX500, dus dacht ik zouden de poten verschillen?

Met als gevolg dat ze nu weer in elkaar staan niet meer veren, als in op het stuur leun dan slaan ze direkt aan.

En klopt de hoeveelheid vloeistof die in de poten gaat dan ook niet zeker??

Gr,
Para

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 maart 2005 09:22 
op een engelse site staat een demontage/montage van een GL500 vork,
compleet met fotos en hoeveelheden voor
de olie.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Silver
Gast 
#5 | Geplaatst: 9 maart 2005 19:41 
Para,

Mocht het echt niet lukken met de voorvork dan heb ik er nog een staan van een GL 500 die je over kan nemen.

Groeten,
Silver
peter.en.lianda@kabelfoon.nl

Schrijver Emile Verstege
Gast 
#6 | Geplaatst: 13 maart 2005 20:55 
Beste Para,
de voorvork van een GL is anders dan die van een gewone CX500. Een GL heeft ook een dikkere vork (35 om 33 mm). Het E-type heeft zelfs een 37 mm vork. De hoeveelheid olie verschilt ook. In een GL-vork hoort 210cc olie.
In een 'gewone'vork zit slechts 170cc olie. Tja da's dus te weinig. Je moet in beide poten dus nog 40cc navullen. Wes wel een beetje nauwkeurig met de hoeveelheid. In beide poten moet exact dezelfde hoeveelheid zitten. Het best kun je voorvorkolie met de dikte SAE 15 gebruiken. Dat levert een wat hardere voorvork op. Zorg ook dat de meest nauwe windingen in de schroefveer naar boven zitten en de meest open windingen naar beneden. Dat veert ook beter.
succes,
Emile

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 voorvork

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 1 [ Remko ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven