Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

tikkende klop of kloppende tik ?

 
Schrijver post94er
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 maart 2005 16:37 
In dit forum heb ik al enkel vragen en reacties gelezen i.v.m. met een tikkend geluid. Bijna steeds wordt er dan naar de nokkenasketting gewezen.
Ik veronderstel dat deze tikken er constant zijn.
Ik heb echter soms het probleempje dat als ik de motor wil starten deze wel aanslaat maar dat er dan een krachtige klop te horen is. Gevolgen zijn er nog niet, even terug starten en alles is ok. De motor loopt goed.
Het gebeurt ook wel dat de starter soms "slipt".
Wie kan mij raad geven?

Raf

Schrijver old_harry
Gast 
#2 | Geplaatst: 9 maart 2005 17:12 
waarschijnlijk staat uw motor een klein beetje te vroeg laat hem goed kaud worden enstel dan de ketting spanner als volgt zet je kleppen op tuimelen dus zo zetten dat alle kleppen zogenaamt [los] hangen op een cilinder draai dan de keting spanner 2 slagen los en draai hem dan weer vast dan is eventuweel de mis passing op ge lost en zal de klop wel weg zijn snap je het niet dan kun je dat nog even op zoeken het is al menig maal uit ge legt dus moet je het wel kunnen vinden bij goed rezeltaat dit graag even melden gr OLD_HARRY

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 maart 2005 17:22 
Volgens mijn bescheiden mening is je startkoppeling versleten. Dat geluid klinkt als een droge knal en het wordt veroorzaakt door het slippen van de palletjes die tegen de rotor aandrukken tijdens het draaien van de startmotor. Als die palletjes versleten zijn, krijg je dit verschijnsel. Mocht dit inderdaad de bron van het geluid zijn, dan moet het blok open om e.e.a. te vervangen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver joker@hondacx50 0.com
Gast 
#4 | Geplaatst: 9 maart 2005 19:40 
Ik sluit me aan bij Floris, uit ervaring overigens
Ron

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 maart 2005 08:30 
hoeven niet de palletjes te wezen kan ook dat de veertjes stuk zijn of een veergelijder een hoedje van afgebroken is ,mijn antwoord hier op is haal de motor er uit en ga niet langer er mee door rijden ,zelf dit meegemaakt toen alles moeten vernieuwen ,was wel duur dus repareren en dan weer verder rijden en veel plezier dan weer met de CX
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver tinusaanhetij
Gast 
#6 | Geplaatst: 11 maart 2005 13:12 
Prijzen volgens partsfish.com: veertje 3,99 hoedje 11,99 roller 3,99 USD. Van elk zijn er drie, maar ze zijn blijkbaar niet alledrie kapot. Aanrader, deze site, alleen al vanwege de vele goeie exploded views (ik vermoed originele fiches).
Tinus

Schrijver Floris
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 maart 2005 13:48 
Voor exploded views kun je ook kijken op de site van onze Britse vrienden van de CX & GL MCC.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver post94er
Gast 
#8 | Geplaatst: 11 maart 2005 22:57 
Ik zal dus toch de blok ervanaf moeten halen.
Heb ik nog nooit gedaan en twijfel een beetje.
Is het te doen voor een beginneling om die stukken te vervangen?
Of zal ik hem toch maar best binnen doen?
Raf

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 14 maart 2005 08:54 
gewoon proberen en anders zoek een mede cx rijder in jou buurt die dit wel kan of wilt helpen
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver tinusaanhetij
Gast 
#10 | Geplaatst: 15 maart 2005 11:20 
Met een goed handboek en de bekende site http://www.elsham.pwp.blueyonder.co.uk/cx500/ kan er niet veel misgaan. Nog een tip: logboek maken bij het demonteren en alle onderdelen in boterhamzakjes met etiket doen. "Je kunt het!"
Tinus

Schrijver post94er
Gast 
#11 | Geplaatst: 15 maart 2005 17:54 
Tinus,

dat logboek is zeker een goed idee.
Dit tesamen met digitale foto's zal me zeker helpen als ik er aan begin.
En natuurlijk elk vijsje goed bijhouden.

Raf

Schrijver terry

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 15 maart 2005 23:14 
Beste Raf,
als je tijd hebt kom dan even kijken hoe de binnenkant van een blok eruit ziet en hoe je er aan moet beginnen voor demontage. Heb voorbeelden genoeg liggen. Altijd bereid om te helpen.

Terry 052/451736 na 20 uur

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 tikkende klop of kloppende tik ?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven