Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

waar halen jullie je onderdelen?

 
Schrijver jasper
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 maart 2005 15:00 
vorige week heb ik afscheid moeten nemen van de a-gaskabel van mijn silverwing. Hij ruste in vrede..
Maar nu ben ik toe aan een nieuwe relatie. Waar haal ik/waar halen jullie die onderdeeltjes vandaan?
Of nog mooier: Wie heeft er eentje liggen voor mijn GL500, en wil die aan me sturen?
Is het kabeltje voor de CX eigenlijk dezelfde als die voor de GL500?

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 14 maart 2005 15:02 
Alles is nog gewoon te koop bij de motorzaak

Groeten

Schrijver jasper
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 maart 2005 19:36 
ja,

als je voor alles de drie keer hoofdprijs wilt betalen wel, ja...
ik ben wat kritischer:
een gaskabel-a kost bij de 'dealer' 33 euro; roukema vraagt voor een kabeltje 11,35 euro, maar dan komt er dat bedrag nog wel een keertje bij aan handelingskosten. Ik denk dan ook dat er buiten deze twee meerdere ingangen moeten zijn, waar je voor redelijk geld kunt slagen. vandaar deze vraag....

Schrijver Bikermouse
Gast 
#4 | Geplaatst: 15 maart 2005 10:45 | Aangepast door: Bikermouse 
Met mn VTR had ik hetzelfde probleem (prijs van de gaskabel is hetzelfde), dus heb ik er zelf een gemaakt. Bij de VTR heb je ook dat systeem van 2 gaskabels dus misschien heb je er wat aan.

Als je buitenkabel nog goed is kan je zelf een binnenkabel maken voor ongeveer 2,5 euro.
Dat heb ik zo gedaan:
Bij Halfords de goedkoopste fiets remkabel gekocht (1,50).
Bij de lokale brommerzaak 2 nippeltjes gekocht, die qua maat het dichtste bij de originele maat zitten.

Vervolgens de kabel ongeveer op maat knippen (eerst allebei de nippels die al aan de kabel zitten weghalen).
Daarna 1 nippel bevestigen (en evt op maat maken) ik heb er voor de zekerheid ook loctite tussen gedaan.
Andere kant idem.
Daarna even insmeren met kruipolie o.i.d.
Zorg dat je kabel goed strak staat afgesteld voordat je gaat rijden.

Zo heb ik het gedaan en ik rij er nu al een tijdje mee rond zonder enige problemen.

Er is een grote kans dat die kwalitatief minder is dan orgineel, maar stel dat die de helft minder lang mee gaat, dan heb je het er alsnog dik uit

Groeten Joost

Schrijver daytona955iman
Gast 
#5 | Geplaatst: 15 maart 2005 10:45 
Of je bent kritisch op het bedrag of je bent kritisch op de kwaliteit.

Helaas schijnt en goede kwaliteit en goede prijs niet samen te kunnen gaan.

Zelfs bij sloperijen betaal je nog een behoorlijk bedrag.

Ik ben nu al een paar maanden aan het zoeken naar goedkopere varianten van verschillende onderdelen voor mijn (ver)bouwproject. Sporadisch kom ik wel iets tegen maar dat zijn uitzonderingen en eenmalig. Mocht je iets structureel goedkoop en goeds tegenkomen hou me dan op de hoogte.

Schrijver jasper
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 15 maart 2005 20:23 
heb nu bij roukama besteld. gewoon via internet. 3 kabeltjes (gelijk ook maar een reservesetje) inclusief de verzendkosten voor de prijs van een officieel kabeltje met een honda-merkje op het plastic zakje...
en nou maar hopen dat het er snel is, want van het weekeinde wordt het BLOEDMOOI toerweer!!!

wat een gekl**t, trouwens, zeg, om dat a-kabeltje tussen die carbs weg te peuteren! heeft iemand een handigheidje? Ik wil de carbs liever niet uitbouwen, want de rubbers naar luchtfilter en cylinders lijken me op het punt van overlijden (droogtescheurtjes, met dank aan de vorige eigenaar?)...

jasper

Schrijver petophetnet
Gast 
#7 | Geplaatst: 22 maart 2005 22:26 
Bij de onderdelen beurs natuurlijk.
10 april.

daar is bijna alles te halen.

tot de 10e april

gr Pat

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 waar halen jullie je onderdelen?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven