Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

tussenrubber

 
Schrijver yamaha
Gast 
#1 | Geplaatst: 20 maart 2005 20:19 
Ik heb sinds een paar maand een cx500 welke meer dan een jaar stil heeft gestaan (opknapper) , nu aan de praat gekregen, carb schoongemaakt , weet iemand een handigheidje om de rubbers tussen carb en luchtfilter terug te plaatsen ?
Nieuwe remslangen geplaatst maar nu blijft de rem hangen , de remklauwen zitten niet vast , hoe kan dit komen?
Waar moet zoal nog rekening mee houden

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 maart 2005 23:32 
Die zijn met gemonteerde carbs inderdaad moeilijk terug te plaatsen.
Je kunt bijv alle bevestigingen van het blok verwijderen met uitzondering van de onderste (blok dan wel ondersteunen). Dan kun je het blok kantelen en krijg je voldoende ruimte.
Wat ik in dit soort gevallen doe is de inlaatrubbers losschroeven van de cylinderkop en verwijderen. Dan de carbs in de rubbers van het luchtfilter schuiven. Dan de inlaatrubbers weer op de carbs plaatsen en zodanig draaien dat de bouten daarvan kunnen worden geplaatst en vastgedraaid. Er wel op letten dat de O-ringen op hun plek blijven zitten. Daarna de klemmen van de rubbers aandraaien en rijden maar weer.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver janreb
Gast 
#3 | Geplaatst: 21 maart 2005 22:47 
Met betrekking tot het blijven hangen van de remmen (bedoel je dat de blokken onvoldoende vrij komen van de schijven?) het vlogende: Ik vermoed dat de klauw zuigers geoxideerd zijn alsmede ook de cylinders zelf. De oplossing is het demonteren van zuigers en deze met schuurpapier (600) rondom licht schoonschuren. Ook de zuigers mooi rondon licht opschuren. Probleem is dan opgelost met de montage van een revisiesetje rubber afdichtingen. De zuigers krijg je eruit door ze eruit te "remmen" wel allebei om en om want als er 1 uit is heb je geen remkracht meer om de andere eruit te remmen. De laatste zul toch het laatste stukje met een beklede tang eruit moeten trekken.
Groeten,
Reyer

Schrijver yamaha
Gast 
#4 | Geplaatst: 30 maart 2005 20:46 
Ik heb de bovenkant van het luchtfilter verwijderd en langs binnen de rubbers voorzien van wat zachte zeep doorgeduwd.
Wat de remmen betreft , de klauwen met een stuk hout ertussen omhooggehangen en verder ontlucht , dit hing op deze manier beter.
In ieder geval bedankt voor de info.
Wies.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 tussenrubber

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven