Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

het zoveelste startprobleem

 
Schrijver filip
Gast 
#1 | Geplaatst: 24 maart 2005 21:55 
Ik heb sinds kort een cx500 in mijn bezit. Ik heb het volledige forum gelezen maar blijf met een startprobleem zitten Ik hou met alle tips rekening die ik gelezen heb. Ik krijg hem aan de praat maar het best met behulp van een tweede batterij zodat de startmotor sneller draait Ook warm start hij zelden direkt maar na enkele pogingen of niet meer. Heb nieuwe bougies geplaatst, de vonk is wel altijd klein en bougies zijn nooit zwart (arm mengsel) Eens hij draait rijdt hij heel goed. Wie heeft tips en hoe wordt de voorontsteking geregeld?

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 maart 2005 00:36 | Aangepast door: Hans 
De (voor)ontsteking wordt elektronisch (af)geregeld en is niet nastelbaar.
Jouw probleem moet ergens anders liggen; de CX is in ieder geval allergisch voor een zwakke accu. Test ook eens de massaverbindingen (m.n. die van de accu aan het frame).
Ook zou je de carbs kunnen (laten) reinigen. Als de vonk zwak is dan kan dat ook worden veroorzaakt door defectie bougiedoppen; meet ze eens door ze moeten een weerstand hebben van 5kOhm.
Succes met de speurtocht.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver yamaha
Gast 
#3 | Geplaatst: 25 maart 2005 08:27 
Bij mij was een oorzaak corrosie tussen bougiekabel en bougiedop

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 maart 2005 11:09 
Ook de schakelaar op de koppelingshendel kan een oorzaak zijn
Immers een CX kun je niet starten als ie in de versnelling staat1
.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver filip
Gast 
#5 | Geplaatst: 28 maart 2005 20:52 
Ik heb ondertussen de CDI box en de startmotor vervangen alsook de massaverbinding gekuist. Ik kan hem altijd starten maar het probleem ligt vooral als de motor warm staat, ofwel start hij onmiddelijk, zelfs op één cilinder, ofwel is het 5 tot 10 maal proberen, meestal hoor ik bijna onmiddellijk of hij wil of niet. Als hij onmiddellijk start en ik zet hem af om opnieuw proberen dan moet ik soms meerdere malen proberen. Ik heb ook de indruk, als hij dan start, dat hij aanslaat op één cilinder en de tweede bijna onmiddellijk ook aanslaat, ik heb de carbs nog niet gereinigd maar kan er eventueel andere op plaatsen als test, Zou de oorzaak bij de carbs liggen of de ontsteking.

Schrijver lavender152
Gast 
#6 | Geplaatst: 30 maart 2005 01:59 
ik heb dat prbleem ook gehad met mijn cb750kz. ben er achtergekomen dat het probleem aan de startmotor lag. een van de twee koolborsteltjes was wat versleten en had niet voldoende druk op het collector. dit had als gevolg dat de startmotor veel te veel stroom trok en heel langzaam draaid

Schrijver filip
Gast 
#7 | Geplaatst: 4 april 2005 21:51 
Het probleem is ondertussen zo goed als opgelost. Oorzaak was vuil aan de mengschroef van de rechter carb. Nadien draaide die stationair veel beter nadat ik eerder de syncronisatie had ge(ont)regeld. eerst dus de carbs reinigen alvorens de syncronisatie te regelen maar het meeste werk stel je wel eens uit. Ik heb dus ondervonden dat bij een CX alles perfect moet zijn of je hebt startproblemen (batterij, carbs, ontsteking, slechte contacten, enz)Ik ben eerder toevallig in het bezit gekomen van deze CX en wil hem eigenlijk van de hand doen, goede staat 1979 met nieuwe uitlaten (400euro) heb er eigenlijk twee, nog eentje met kuip maar niet rijdend, wel compleet. Mogen samen weg voor 750 euro. Ik heef de mensen van jullie de club de eerste kans,(heel toffe site), staat nergens anders te koop. Foto's op aanvraag, ben eigenlijk een BMW liefhebber en wel iets ouder '30-'60 Ruilen zeker mogelijk

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 het zoveelste startprobleem

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven