Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Motor draait op 1 cylinder

 
Schrijver lainke
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 maart 2005 14:55 | Aangepast door: lainke 
Op traagloop draait mijn motor op 1 cylinder,getest door de bougiedoppen er een voor een af te trekken. Als ik er de linkse afhaal valt de motor stil,bij de rechtse blijft hij gewoon lopen zonder toerentalverschil.Door middel van een stroboscooplamp heb ik de vervroeging gecontroleerd en deze blijkt ongeveer hetzelfde te zijn bij 1500tr.ik heb de compressie nagemetenen is voor beide cylinders gelijk.Als ik aan de mengselschroef van de linker carburator draai verandert het toerental, rechts gebeurt er niets.de carburateurs zijn ultrasoon gereinigd en zouden in principe goed moeten zijn.
kan er mij iemand raad geven om dit probleem te kunnen oplossen??
Zou dit aan de synchronisatie van de carburateurs kunnen liggen??
groeten
alain

Schrijver Ray
Gast 
#2 | Geplaatst: 28 maart 2005 15:14 
Hoi Alain,
Vonkt die rechterbougie wel?? Draai heb eruit, stop 'm terug in de bougiedop en hou 'm tegen de cylinder aan (massa maken). Als je motor dan laat starten/lopen, zou ie moeten vonken. Zoniet, dan weet je wat er aan de hand is: geen ontsteking rechts: bobineke of wat anders...Ruik ook eens on het bougiegat van de cylinder of je benzine ruikt...
Succes!
Ray(die weet dat je op een been niet kan staan...)

Schrijver lainke
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 maart 2005 16:50 
hey Ray,
ik heb zojuist de carburators van een andere genomen en nu is het andersom,
rechter werkt mee en linker minder, dus veronderstel ik dat het ergens van de carburatie moet komen.Zou het nu aan te raden zijn om van die twee sets één goed stel te maken??
alain( die liefst op 2 benen naar Schotland gaat)

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 28 maart 2005 17:31 | Aangepast door: Floris 
Alain, dat zou ik niet doen. Het 'scheiden' van de carbs kan je nog meer afstel-problemen opleveren. Het is wel een goed idee om de synchronisatie te testen.

Wat je ook kunt proberen is het kanaal van de stationaire sproeier door te blazen. Doe dit vanaf de kant van de venturi, je kunt het gaatje vinden precies onder de gasklep.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver ouwe-jan
Gast 
#5 | Geplaatst: 28 maart 2005 19:57 
Lianke wat Floris op de site heeft gezet is waar ,maar eerst nu wat je moet doen is de carburateurs er af halen,de lucht/gas schroef er uit draaijen wees voorzichtig ,want er moet een veertje met er onder een dun ringetje uit komen ,is dat het geval dan kijk in het gaatje waar deze sproeier naaldje uitkwam of daar onderin een heel klein O-ringetje zit deze heel voorzichtig er uit halen,deze mag niet beschadigt zijn dan moet er een nieuwe gehaald worden bij de Honda magezijn,is er een stukje er van afdan zit dat in het kanaaltje wat voor de klep van de lucht benzine zit ,probeer dan met luchtspuit het er uit teblazen ,je moet er wel zeker van zijn dar het kanaaltje open is anders werk de carburateur weer niet goed,nu alles weer monteren veertje op sproeier naald dan het kleine ringetje dan het kleine O-ringetje er op en dit in zijn geheel er in schroeven niet vast dan drie slagen open,carb monteren en start de motor ,ben je in bezit van twee vacuum meters dan hat je deze al aangesloten voor de vacuum test 20
vacuum is het mooiste bij 1100 toeren
groeten ouwe-jan

Schrijver Pluis
Gast 
#6 | Geplaatst: 29 maart 2005 19:49 
Ouwe_Jan, hoe krijg je jouw CX op 1100 te draaien?
De mijne loopt echt lekker, als een zonnetje zelfs, maar als ik hem stationair afstel op minder dan zo'n 1400 toeren loop ik sterk de kans dat hij bij het stoplicht afslaat!

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 29 maart 2005 22:16 
Een Cx loopt prima stationair met 900 t/min. Vereist wel een goede afstelling van de carbs en periodiek onderhoud. Ook het aanzuigen van valse lucht is natuurlijk uit den boze.
Zelfs bij 500 t/min slaat ie dan niet af en kun je bij wijze van spreken de klappen tellen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Ray
Gast 
#8 | Geplaatst: 29 maart 2005 23:18 
1400 rpm? da's niet pluis, Pluis!

Groeten
Ray ( die hiervan over zijn toeren raakt)

Schrijver Pluis
Gast 
#9 | Geplaatst: 30 maart 2005 10:44 
Hmm.

Onderhoud doe ik, lijkt me in orde. Rubbers zijn goed, valse lucht is dus ook nicht im frage.

Dan moet ik de stationairlucht van m'n carbs dus eens nalopen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Schrijver lainke
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 31 maart 2005 00:02 
jippie, hij draait weer op 2 cilinders.Dankzij onze vriend Terry en zijn groot aanbod aan wisselstukken heb ik hem weer aan de praat gekregen met een stel andere carburateurs. de defecte zullen later eens onderzocht worden nu eerst mijn CXken verder in mekaar knutselen zodat we terug kunen rijden
alain

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Motor draait op 1 cylinder

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 3 (verborgen: 1) [ JiMi, Oldwood ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven