Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

een vraag over een yamaha xs400.

 
Schrijver Anoniem
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 maart 2005 20:07 
het is natuurljk geen cx 500c. maar misschien heeft iemand van de club ook verstand van een yamaha xs400se uit 1981. ik heb sindskort een oude opknapper (die yamaha) hij heeft 1.5 jaar stilgestaan. het probleem is als ik hem start komt er olie (doormiddel van een slangetje)in mijn lucht filter huis en dat guts erdan alle kanten uit. wie o wie weet hoe dat komt. intussen rij ik lekker op mijn cx500c dus het heeft geen haast groeten gerrit.

Schrijver g.burg
Gast 
#2 | Geplaatst: 30 maart 2005 20:10 
g.burg stelde deze vraag

Schrijver kees
Gast 
#3 | Geplaatst: 30 maart 2005 21:07 
He'dat is grappig die olie loopt er bij mijn motor ook uit,teminste als ik om de 1000 km m'n luchtfilter huis niet schoon maak.
Ik heb een cx500 uit '81.(met 98.000km op de teller)
Hoe komt dat weet iemand dat?
Groetjes kees.

Schrijver ouwe-jan
Gast 
#4 | Geplaatst: 30 maart 2005 21:42 
ja dat komt door teveel onderdruk of je doet er teveel olie in.
controleer datom het slangetje dat van motor naar luchtfilter gaat deze bij de motor los te maken en de motor te starten en een paar keer flink de toeren te verhogen
Wacht op uitslag daar van
OUWE_JAN

Schrijver lavender152
Gast 
#5 | Geplaatst: 30 maart 2005 22:47 
even een aanvulling op het verhaal van ouwe-jan. het slangetje dat aan het luchtfilterhuis is bevestigd is bedoeld om de olie dampen die uit het carter komen worden als het ware in de inlaatlucht megenomen en door de motor öpgebrand"dit resulteerd in een veel schone emissie. als er een teveel aan olie in de carter zit kan dit ook in de luchtfilter terecht komen. een ander oorzaak kan zijn dat de zuigerveren "vastgeplakt zijn door het lang stillstaan van de motor

Schrijver ben bons

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 30 maart 2005 23:56 
Mijn vrouw heeft ook een xs 400 seca en op de volgende site heb ik ook al verschillende dingen af gehaald.
Het is wel een duitse pagina maar ja misschien heb je er iets aan.

www.xs400.de.vu

groetjes Ben (die toch liever op z`n cx rijd)

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 31 maart 2005 11:15 
Heb zelf ook 2 XS'en staan.
Een 250 uit 1978 en een 360 uit 1977.
Herken dit probleem niet.

Het kan inderdaad goed komen doordat overdruk in het carter ontstaat door bijv. vastgekoolde zuigerveren.
Daar zijn middeltjes voor in de handel om toe te voegen aan de beninze om die weer 'los te weken'. Ken het rendement niet en heb daarin ook niet gek veel vertrouwen. Maar goed kan het proberen waard zijn.

Het kan ook zijn dat de zuigerveren versleten zijn en de cylinder even gehoond moet worden.
Gewoon even de cylinders lichten en de zuigerveren vervangen. Kun je gelijk de klepseals vervangen en de kleppen opnieuw inslijpen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver g.burg
Gast 
#8 | Geplaatst: 31 maart 2005 19:31 
allemaal bedankt voor jullie tips ik ga eerst de tip van oude jan uit proberen en als dat niet werkt de rest dit ga ik op mijn gemak in het weekend doen. jullie horen nog van mijn bevindingen. groeten gerrit.

Schrijver kees
Gast 
#9 | Geplaatst: 1 april 2005 22:48 
hallo allemaal
Hoe zit dat nou precies met dat olie pijlen moet ik de pijlstok er nou in duwen of moet ik hem er nu in draaien om te weten of er nu wel of niet te veel olie in het carter zit?
groetjes kees.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 een vraag over een yamaha xs400.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven