Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Metaaldeeltjes in oliefilter!

 
 
Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende »

Schrijver jthole
Gast 
#1 | Geplaatst: 2 april 2005 13:08 
Bij het wisselen van mijn oliefilter kom ik erachter dat er kleine metaaldeeltjes inzitten! Wie weet raad?
Ik heb het oude filter even bewaaed, dus als iemand er naar wil kijken, dan graag.
Alvast bedankt!

Schrijver ouwe-jan
Gast 
#2 | Geplaatst: 2 april 2005 15:24 
dit kan uit je versnelling gedeelte komen tandwiel stuk of je balendeur tandwiel is stuk dat is waar de koppeling in zit,je kan ook een magneet stop kopen en deze inplaats van de aftap dop doen ,verkrijgbaar bij elke goede motor zaak
ouwe-jan
p/s erkan zoveel dingen zijn je zal moeten zoeken als er bijgeluiden zijn zoek dan waar dat vandaan komt en lokaliezeer dan waar en wat het is

Schrijver beussie
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 april 2005 15:44 
test eerst even of het het magnetisch is zo niet danis het hoogstwaarschijnlijk een rand van het dekselgedeelte waar de krukas achter zit en dat komt dan door je distributieketting, dit euvel komt vrij regelmatig voor maar je dient dan wel de ketting te vervangen en uiteraard de geleiderails met evt. de spanner

Schrijver jthole
Gast 
#4 | Geplaatst: 2 april 2005 15:48 
Ze lijken een beetje koperkleurig. Is dat een indicatie?

Schrijver jthole
Gast 
#5 | Geplaatst: 2 april 2005 18:31 
Is er iemand in de buurt van Utrecht of Amsterdam die eens naar mijn motor wil luisteren, of het de nokkenaskettingspanner kan zijn? Bedankt!

Schrijver jost

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 2 april 2005 19:20 
Koper(brons)-kleurig kan duiden op deeltjes van de bronzen krukaslagers! Nog geen zwaar kloppende geluiden (bonken) te horen?
Sterkte
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 2 april 2005 20:26 
Lijken inderdaad metaalsplintertjes van het betere freeswerk van een versleten nokkenasketting en spanners. Althans als het aluminiumdeeltjes (= niet magnetisch) zijn.
De big-end lagers van de krukas zijn van witmetaal. Dus als ze bronskleurig zijn dan waarschijnlijk niet daar van afkomstig.
Rij zelf altijd met een magnetische olieaftapplug. Voor de vrij in ze olie zwevende deeltjes. Je hebt altijd slijtage als ijzer op ijzer draait, ook al zit er een oliefilm tussen.Maar die slijtage levert geen groffe met het ook zichtbare deeltjes op.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver ouwe-jan
Gast 
#8 | Geplaatst: 2 april 2005 21:36 
krukas lagers bestaan uit brons met babets dat is een soort tin met een glij legering als de babets versleten is komen er bronsen schilvers er van af de krukas/drijfstangas is van staal als deze versleten is krijgt men ijzeren deeltjes in het karter en door middel van je oliepomp in het filter .
Mijn advies is niet meer laten draaijen deze motorblok en ga eerst op onderzoek uit wat de oorzaak is van de bronsen en de jizerdeeltjes
ouwe-jan
10 april is hij in Bunnik neem de oliefilter en de slijtage deeltjes ook mee

Schrijver jthole
Gast 
#9 | Geplaatst: 2 april 2005 21:44 
10 april kan ik alleen als ik oppas kan vinden. Anders gaat ie het weekend daarna naar Menkel in Bergen op Zoom.
Voorlopig dus maar even niet rijden.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 2 april 2005 22:08 | Aangepast door: dikkezeug 
Als je de olie aftapt en de olie zit vol met koper dan kan ik je verzekeren dat de Bigend lagers versleten zijn. Als je dit verschijnsle hebt dan zal het blok binnenkort BANG gaan. Als het metall kleruige deeltjes zijn dan zal waarschijnlijk de distributie ketting zodaning zijn versleten dat het in hetalumjiniuk van het blok is gaan eten. Dit moet je dan dringend vervangen om ernstigere problemen te voorkomen.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver jthole
Gast 
#11 | Geplaatst: 2 april 2005 23:09 
In ieder geval klinkt het allemaal als blok open (wat ik ook had verwacht). Daar ga ik hier zelf maar niet aan beginnen, dus hij moet toch maar naar Menkel.
Zodra ik meer weet laat ik het horen! Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Schrijver frans
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 2 april 2005 23:19 
Houd ons op de hoogte!

Frans

Schrijver jthole
Gast 
#13 | Geplaatst: 2 april 2005 23:27 
Ja ... ben ik net donateur van de club geworden, bedankt mijn CX me op deze manier :-)
Ik zal laten weten wat eruit komt!

Schrijver Anoniem
Gast 
#14 | Geplaatst: 3 april 2005 08:07 
Kun je lagers zijn

Schrijver ouwe-jan
Gast 
#15 | Geplaatst: 3 april 2005 10:54 
laten we afwachten wat Menkel zegt
groeten ouwe_jan
p/s net het zelfde euvel gehad en nu een ander blok er onder

Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Metaaldeeltjes in oliefilter!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven