Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Heethoofdige 650E

 
Schrijver dirkdeboer

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 april 2005 17:22 | Aangepast door: dirkdeboer 
Mijn 650E is toch niet geheel goed de winter uitgekomen.
Bij de rit naar huis werd hij flink heet.
Het waterreservoir heb ik bijgevuld met een ruime liter water (wordt straks vervangen door koelvloeistof...), de thermostaat opent volgens mij als 'ie warm is maar de ventilator slaat niet aan als hij tegen het rode vlak loopt.
Bij gasgeven verandert het waterpeil in het reservoir licht, het water in het reservoir is wat bellerig/prutterig.
Wat moet ik doen om te voorkomen dat ik verkeerde handelingen ga uitvoeren?
Groeten, Dirk de Boer
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Ray
Gast 
#2 | Geplaatst: 3 april 2005 17:50 
Klinkt als een kapot koppakkingkje, misschien wel veroorzaakt door een kapotte thermostaat. Wacht de oordelen van de rest maar af, want ik hoop dat het wat minder erg is....In elk geval niet rijden tot er uitsluitsel is, zou ik zeggen....
Sterkte ermee
Groetjes
RAy ( en hou je eigen hoofd maar koel...)

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 april 2005 17:52 
Dit is mij ook een keer gebeurd met mijn Silvewing. Temparatuur meter liep helemaal het rood in en het water reservoir had voldoende koel vloeistof. Toch bleek dat de radiateur helemaal leeg was. NIet alleen vertrouwen op het water reservoir maar ook even de radiateurdop eraf halen en kijken of daar nog wel wat in zit.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 april 2005 19:59 
Dirk de Boer of voor ons gewoon Dirkje ,als dat niet goed is dan maar He Dirk ,Nou hier dan de eerste antwoord van ouwe_jan he he ,het is veel werk om je motor gekoelt tehouden want zonder koelvloeistof wordt deze te heet met de gevolgen van dien,koppakkingen door geslagen niet met een bijl maar door de hitte plus compressie druk,
Maar neem van mij aan controlleer eens in de Maand of tweemaanden je koelvloeistof van je RADIATEUR door de dop er af te draaien en tevullen tot er niet meer in kan ,want alles wat er te veel in zit gaat naar het tankje achter je motorblok als er teveel in komt gaat dit ook er weer uit door het overloop slangetje wat er zit,bij afkoelen van de motor gaat door middel van de radiateurdop door middel van vacum die er dan ontstaat weer koelvloeistof retour ,maar hoe controlleer je nou of je een door geslagen koppakking nou laat de dop er af en laat de motor draaien tot dat deze wam wordt of eerder dat er lucht bellen of schuim zich in de vul openning van de radiateur komt,ja maar hoe kun je nu zien of het links of rechts is dat weet ik ook niet maar de rechtse is meestal de eerste waar de koppakking door slaat ,dan demonteren en goed opletten is deze het niet dan weet je dat het de linkse is .let bij montage op het kleine O-ringetje en trek de kopbouten met een kilogram meer aan dan hoef je dat niet nog eens tedoen
Ik hoop dat dit genoeg is anders ben ik tien april in Bunnik
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver udent

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 april 2005 22:22 
Compressie meten is weten.
dit geeft duidelijk aan of het l of r is.
Dirk , is dit dezelfde motor als van de winter die af en toe op een clinder liep , omdat ie een vette bougie had?

Zou er water in de cilinder gelopen hebben en door de nattigheid heeft dan deze cilender de eerste minuten niet meegedaan!!!!
Koppakking vervangen,: bougies eruit en rondstarten, waar waterdruppels uit het bougiegat komen, is de kapotte , anders compressie meten.
dan de sensor van de vin en de thermostaat vervangen, dit zijn kleine kosten , die anders grote gevolgen hebben.

groeten , Theo v Uden , (PS bod staat nog).
theo cx ds

Schrijver lavender152
Gast 
#6 | Geplaatst: 5 april 2005 17:54 | Aangepast door: lavender152 
om te kontroleren of de koelventilator nog werkt kan je de twee draden van de schakelaar trekken en doorverbinden.als het ventilator niet werkt is dit misschien de reden dat hij te heet is geweest, en de koppaking(en) kapot is gegaan

Schrijver dirkdeboer

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 6 april 2005 07:01 
Eerst ga ik maar eens kijken of de ventilator nog werkt. Voor de rest is alles perfect, starten=lopen.
Loopt mooi rond en de bougies zien er ook keurig uit.
Bedankt voor alle aanwijzigingen.
Mocht je nog een aanvulling hebben, graag!
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver dirkdeboer

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 7 april 2005 21:18 | Aangepast door: dirkdeboer 
Er moest inderdaad wat water toegevoegd worden aan de radiateur.
Bij een flinke toerrit door NH is alles nu perfect.
Vandaag mog even naar Hagen in Schagen geweest, deze verklaarde mijn cx voor "gezond" met de aantekening dat ik een nieuwe sensor nodig heb voor de (niet meer) zelfdenkende ventilator.
Een storm in een glas water, dus...

Als één van de bovenstaande heren toevallig naar Schotland gaat krijgt'ie daar een pint Guiness van me (dat schijnt goed voor je te zijn...)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Floris
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 7 april 2005 21:53 
Nou die Guiness gaat dus naar Dikkezeug (Wouter), tevens onze locale gastheer/begeleider aldaar. Je had er geen betere bestemming voor kunnen bedenken.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver dirkdeboer

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 14 april 2005 07:31 
Wouter, die ken ik...
Da's een (b)aardige knaap...!
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Hans

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 14 april 2005 14:10 
Gisteravond ook in mijn woon-werk CX een half litertje koelvloeistof in de radiator bijgevuld. Had daar al meer dan een jaar niet naar gekeken (tja never change a winning team dus gemakzucht).
Dit omdat op de weg naar huis ineens de temperatuurnaald verder uitsloeg dan gebruikelijk (dan staat ie precies halverwege de schaal). Als eerste gekeken naar de radiatorfan; die zat nog vast en draaide rond.
Heb toch het idee dat een koppakking het niet goed heeft doorstaan; bougies bekeken (perfect), motor laten ronddraaien om te zien of er uit een cylinder waterdruppels kwamen (nee dus), maar stationair draait ie niet meer zo soepel rond als een paar dagen geleden (motor 'werkt' nu veel meer maar start en loopt nog steeds perfect); heb ook het luchtfilter vervangen, dat gaf een iets betere rondloop.
Het zal toch ergens een oorzaak hebben dat het nivo van de koelvloeistof in de radiateur plotseling zo laag is geworden.
Heb 2 jaar geleden de linkerkoppakking vervangen en verdenk dus nu de rechter. Als ik de onderdelen heb besteld zal ik die schedel maar eens lichten.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 14 april 2005 20:06 
Nou, die pint guinness kijk ik wel naar uit!

Blij om te horen dat je het voor elkaar hebt gekregen. Ik zie je in Schotland!

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Heethoofdige 650E

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven