Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Schokbrekers voor

 
Schrijver Anoniem
Gast 
#1 | Geplaatst: 6 april 2005 17:01 
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over mijn cx500 uit 1980.

De schokdempers voor dempen zowat niet meer en moeten vervangen worden, want ik neem aan dat e.e.a. niet bijgevuld kan worden zoals ik vroeger bij mijn brommertje deed? :o)

Heeft iemand nog redelijk goede liggen?

Aangezien ik niet supertechnisch ben, rijst bij mij de vraag..kan ik dit zelf of moet ik dit echt uitbesteden vanwege speciale tools of specifieke kennis welke vereist is bij deze klus?

Bedankt!

Oh ja, ik heb nog een tank liggen voor een cx500 en een achterspatbord.

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 6 april 2005 17:02 
Sorry, iets vergeten...

Mijn naam is Eelco.

Ben lid, maar even log in naam vergeten...

Email: chevy4ever@hetnet.nl

Ja, ik ben ook chevrolet gek....:o)

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 april 2005 18:50 | Aangepast door: Floris 
Het is aan te raden de vorkolie en liefst ook de vorkveren te vervangen. Hier staat beschreven hoe je de vorkpoten demonteert en met nieuwe olie vult (Engelstalig). Het deel over de keerringen (fork seals) kun je overslaan.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Silver
Gast 
#4 | Geplaatst: 6 april 2005 19:59 
Mijn CX 500 heeft een kuip en de vering is hier duidelijk niet op berekend. Onlangs heb ik er nieuwe progessief verende veren in gezet en het resultaat is verbluffend. Deze kun je kopen op www.motorbazaar.nl

Groeten,
Silver

Schrijver old_harry
Gast 
#5 | Geplaatst: 6 april 2005 21:41 
de veren worden moe na al die jaren en darom worden ze wat slapper en daarom ook als ze belast zijn wat korter een hele goede remedie is de volgende ,schroef de de dekseltjes los op depoten bok je motor op zorg dat het voor wiel los van de grond komt en vul dan de veren op met een goed passend busje van 2 centiemeter draai de boel weer dicht en je zult versteld staan van het rusetaat gr 0_h

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 13 april 2005 19:37 
Bedankt allemaal. Ik heb weer stof tot nadenken!

Schrijver Anoniem
Gast 
#7 | Geplaatst: 13 april 2005 19:44 
Ik denk dat ik alleen de olie vervang bijvul. Ik rij er ongeveer 1000 km per jaar mee. Nwe. veren e.d. is gezien het beperkte aantal kilomters (plezierritjes) niet zinvol voor me. Toch nogmaals hartelijk dank voor het meedenken! En ik heb de diverse aangegeven links wel even toegevoegd aan mijn favorieten. :o)

Grt,

Eelco

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Schokbrekers voor

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven