Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Ontsteking timing

 
Schrijver krukel
Gast 
#1 | Geplaatst: 10 april 2005 11:50 
Hallo allemaal
Het wordt weer wat warmer dus wil men weer motorrijden.Mijn motorblok komt net van de revisie waar men er nieuwe veren sets en nog enkele zaken in gemonteerd hebben.Dit is bij een zeer gerenomeerd bedrijf gedaan.Mijn blok is weer in de motor gemonteerd en alles aangesloten op de juiste manier.
Het mooiste zou nu zijn als hij bij het starten aan zou slaan, echter dit doet hij niet. Er is wel een goede vonk,goeie compressie en er is verse benzine en het enige wat hij doet is ploffen in de uitlaat, dus ik denk dat de ontsteking verkeerd staat afgesteld.Zijn er onder jullie mensen die de ontsteking wel eens afgesleld/ gekontroleerd hebben en zo ja hoe doe je dit en met welke hulpmiddelen.Het beste is wellicht het blok weer naar het bedrijf te brengen, maar mischien is er een simpeler oplossing.Gaarne jullie technische reacties.
Jaap

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 10 april 2005 17:39 
probeer de linkse bobine aansluiting naar de rechtse bobine kijk niet naar de kleur van de tweestekkertjes en probeer het weer eens als je dan weer ploffen hoord staat je nokkenas verkeerd
groeten ouwe-jan

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 april 2005 17:40 
anoniem is ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver krukel
Gast 
#4 | Geplaatst: 10 april 2005 20:55 
Ouwe Jan bedankt voor je reactie.
Ik heb al de bougiekabels er andersom opgehad. Ik denk dat dat hetzelfde effect geeft dan wat jij bedoelt.Maar toen sloeg hij ook niet aan en ook geen ploffen meer in de uitlaat.Mijn motor is trouwens een CX 650 sport uit 1985.
met vr groet, jaap

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 april 2005 23:36 
Is de nokkenasketting gedemonteerd geweest?
Dan heel waarschijnlijk verkeerd gemonteerd (off timing) waardoor een verkeerde kleptiming voor het niet starten en de plofjes uit de uitlaten zorgt.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver krukel
Gast 
#6 | Geplaatst: 11 april 2005 08:33 
Ja de nokkenas ketting is er af geweest bij het revisiebedrijf.
Dus het heeft er alle schijn van dat de nokkentiming verkeerd staat.
Ik haal het blok er weer uit en ze moeten hun werk maar over doen. bedankt voor de reacties. groeten Jaap

Schrijver frans
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 april 2005 14:51 
Houd ons op de hoogte,

Frans

Schrijver krukel
Gast 
#8 | Geplaatst: 12 april 2005 19:37 
Het probleem is opgelost.
De rotor van de ontsteking was verkeerd gemonteerd (180 graden gedraaid).De nokkenas timing stond goed. Gisterochtend het blok er uitgehaald en naar het revisiebedrijf gebracht en vandaag weer opgehaald en het blok meteen gemonteerd.Na de eerste start torn sloeg de motor gelijk aan en liep perfect.Het klonk mij als muziek in de oren.En nu maar hopen dat ik ook van het dikke olie verbruik af ben, want dat was de reden om het blok naar de revisie te brengen.
De groeten Jaap.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 14 april 2005 19:57 
Jaap,

Ik hoop dat je het bedrijf wel voor een forse korting hebt gevraagd als compensatie voor het extra werk om het blok er weer ondervandaan te halen en te monteren want dat is toch wel veel werk en zeker als je het dubbelop moet doen door andermans fout. Lijkt mij dat dat bedrijf dit toch wel had moeten weten.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Ontsteking timing

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven