Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

choke stellen

 
Schrijver lavender152
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 april 2005 23:11 
weet iemand of het mogelijk is de choke af te stellen zonder de carb,s uit te bouwen. mijn 650E gaat niet harder stationair lopen als ik de choke uit trek. volgens het boekje moet je een vorkje open buigen en de afstand meten

Schrijver janreb
Gast 
#2 | Geplaatst: 19 april 2005 00:06 
Het boek van Peters is duidelijk met afbeelding etc. Ik heb het afstellen uitgevoerd door het vorkvormig aanhangsel met een grote schroevendraaier wat open te buigen. Maar doe het heel voorzichtig, een heel klein beetje openbuigen heeft al een groot resultaat.
Groeten,
Reyer

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 19 april 2005 08:56 | Aangepast door: ouwe_jan 
wat je moet doen wanneer je je choke gebruikt is draaij je gashandel iets open trek aan de choke knop geheel uit en doe je gashandel weer dicht en starten maar je motor loopt dan wel vlugger , wil je uitleg over dit probleem dan zie ik dat wel op deze site
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver lavender152
Gast 
#4 | Geplaatst: 25 april 2005 18:01 
bedankt voor de reacties maar mijn vraag is niet helemaal beantwoord. de vraag was of het stellen mogelijk is zonder de hele zaak van de motor te slopen

Schrijver janreb
Gast 
#5 | Geplaatst: 25 april 2005 19:47 
Ja, het kan met de tank eraf. Het is alleen moeilijker te zien wat er gebeurt. Je moet ter voorbereiding eens kijken wat voor bewegingen er plaatsvinden tussen de chokehevel en de gasklephevel als je de choke knop uittrekt. Dat geeft inzicht in de mate waarin het vorkvormigaanhangels moet worden open gebogen. Overigens, eens moet het goed geweest zijn. Eigenlijk moet je eerst vaststellen dat alles schoon en beweeglijk is. Ook moet de choke veer goed werken, dwz dat de chokekleppen goed sluitenals de ckoke wordt bediend. Als dat in orde is dan is de te geringe toerental verhoging het gevolg van slijtage op de verschillende assen van de mechanismen die de gaskleppen en de chokekleppen bedienen. Tenslotte zou het nog zo kunnen zijn dat de carburateur-stationairafstelling niet goed is. Het is dus mogelijk dat het stationair toerental al zo hoog is afgesteld dat de chokehevel geen invloed meer heeft. Dit kan veroorzaakt worden door een verkeerde mengselafstelling. Het is dus belangrijk na te gaan dat alles in orde is, vaste stellen wat niet in orde is.
Groeten,
Reyer

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 choke stellen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven