Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

CX gekte

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver yamaha
Gast 
#1 | Geplaatst: 19 april 2005 23:35 
Waarom word iemand ineens gek van een CX terwijl hij wel al een motor heeft?
(nog zwaarder ook)

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 19 april 2005 23:38 
Geen idee,
Misschien gaat het over na een langdurige opname in een gesloten inrichting ?????
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver berrytenbrinke
Gast 
#3 | Geplaatst: 20 april 2005 00:35 
neeeee, gaat nooit meer over!!!!

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 april 2005 08:12 
Heb het zelfde probleem! Vond bij een vriend een goedkope CX500C, DIE RIJD VEEL LEUKER DAN MIJN HONDA VT! Nou de restauratie nog!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver old_harry
Gast 
#5 | Geplaatst: 20 april 2005 11:05 
als je bij een cx in de buurt komt dan loop je het cx virus op dat is erg hard nekkig

Schrijver jost

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 20 april 2005 11:36 
Klopt Harry, heb er al 27 jaar en 1 dag last van. Gisteren heeft ze voor haar verjaardag nieuwe bougies, olie, lucht en oliefilter gehad en ze was zo blij als een jonge dame.
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver startweer
Gast 
#7 | Geplaatst: 20 april 2005 12:50 
Er werd mij gevraagd of ik, ivm de problemen met mijn cx, niet naar een andere cx op zoek moest. Grappig, een ander merk of type is blijkbaar geen optie voor een cx- er. Ik denk ook dat dat niet meer over gaat. Ik denk wel dat een mogelijke oorzaak voor dit probleem deze club is. Een andere motor zou misschien, eventueel mogelijk zijn. Maar waar vind je zo'n club??

Gea (die niet naar een andere club op zoek wil...)

Schrijver Guernica
Gast 
#8 | Geplaatst: 20 april 2005 19:04 
Het blijft een haat-liefde verhouding. Maar we kunnen het nog verder drijven: waarom voor de ene een C, een E en voor de andere een GL? Ik zweer bij een Silverwing... Wat hebben ze gemeenschappelijk? Juist, het motorblok. Is dat de rode draad?

Daniël

Schrijver jthole
Gast 
#9 | Geplaatst: 24 april 2005 20:57 
Alleen het motorgeluid is al om verliefd op te worden! En voor de rest is het een beetje een dikkig aandoenlijk hangbuikzwijntje :-)

Schrijver Pluis
Gast 
#10 | Geplaatst: 25 april 2005 13:59 | Aangepast door: Pluis 
Wat mij betreft simpel. De CX...
- trekt net zo goed als een nieuwe 500
- heeft een echt v-twinkarakter
- kost geen fluit
- kost nog minder als 'ie buiten de wegenbelasting valt
- zit als een vorst (het zadel is bij nieuwe motoren vaak niet best)
- kan je zelf onderhouden
- klinkt lekker knorrig
- ziet er cool uit (echt retro, mooi van lelijkheid)
- heeft de beste club van Nederland!

Dus.

Schrijver Pluis
Gast 
#11 | Geplaatst: 26 april 2005 09:30 
Oh, en dan nog wat...

SSSSSOOOOOEEEEPPPEEELLLLL!!!!

Op de snelweg ga ik in z'n vijf, en of ik nou met 35 tussen de file door pruttel of met 170 (op de teller :-)) de flitspaal voorbijknal, schakelen doe ik niet meer. Pas op de afrit gaat het pookje weer naar beneden.* Probeer DAT maar eens met een R6!

*ik heb het over het SCHAKELPOOKJE.
Hoewel... ;-)

Schrijver startweer
Gast 
#12 | Geplaatst: 30 april 2005 22:24 
Overigens wel dapper om 'gewoon' als yamaha in te loggen! Pleit ook weer voor de cx- rijder: we hebben collectief medelijden, maar doen toch aardig! Het scheelt natuurlijk wel dat je ook een echte motor hebt, dat maakt ons toleranter ;-)
Gea (startsteeds, rijdweer, en baldadig vanwege goed nieuws)

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 30 april 2005 23:07 
Vraag ik mij, als ex-BMW rijder, ook wel 'ns af. Alle bedenkingen gaan acuut overboord als b.v. na een rotonde vrij baan heb, en de motor tot 8500 rpm laat gaan alvorens de volgende versnelling te kiezen : wat een magnifiek geluid! Kan ook bij rustig toeren in z'n 5de versnelling, deze motor heeft een ziel!
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver yamaha
Gast 
#14 | Geplaatst: 3 mei 2005 21:56 
Ik heb inderdaad ook een XV , dit kan ik als wachtwoord goed onthouden , had niet door dat dit ook mijn inlognaam zou zijn .

Wies.

Schrijver bobber
Gast 
#15 | Geplaatst: 4 mei 2005 13:03 
Hoi allemaal, ben pas een paar weken lid van jullie club en wilde me eigenlijk al eerder voorstellen, maar zit te wachten tot mijn fiets weer helemaal gereed is zodat er een foto naar Frans kan voor de showroom. Geinspireerd door jullie lofzang echter,doe ik het toch maar even. Ik rijd sinds '92 op dezelfde 500A en dacht tot voor kort dat ik de enige gek was die zoveel tijd en liefde voor zo'n oud ding over had. Heb de fiets in 92 gekocht met een rotte stator, dus het begon al leuk. In de loop de jaren vele malen kapot gegaan maar met vallen en opstaan ( en veel poen ) steeds opnieuw weer de weg op. Ik houd een log bij en moet bekennen, dat ik al meer dan 12 duizend gld heb uitgegeven alles bij elkaar.Waanzinnig gewoon, maar ik vind het niet slecht besteed. Na mijn derde zware ongeluk in '94,(total loss)dacht ik, ik kap er mee, maar heb inmiddels na twee revisies zo'n twee en halve ton met het ding gereden. Al mijn collega's met van die race-vlietuigen vragen me altijd; wanneer koop je nou 'es een echte motor ! maar het is zoals Daniel beschrijft een haat liefde verhouding maar hoe langer ik rijd, hoe meer ik hem van hem ga houden; of is't een zij ? Deze motor gaat bij mij nooit meer weg, want elke viekante centimeter is met liefde gepolijst of gespoten. Leg momenteel de laatste hand aan een ander uitlaat systeem, dus dat wordt nog experimenteren, en dat stuur ik een foto naar de redactie.
Moet zeggen dat ik bij ben dat er meer mensen zijn die de CX op z'n waarde weten te schatten en vind het leuk om elke dag even door jullie reacties heen te gaan. Heb me vanaf dag 1 al met jullie zaakjes bemoeit, maar dat kan ik niet laten want die fiets van mij kan ik nu met mijn ogen dicht de/monteren, en alle beetjes helpen nietwaar ? Hoop velen van jullie eens een keer te ontmoeten om eens bij een ander in de keuken te neuzen, want je kan altijd nog wat van elkaar leren.
groeten Bob of Bobber
O ja, hoe zit het nou met dat metaal in dat olie filter ?!!!

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 CX gekte

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven