Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Afwijking snelheidsmetr

 
Schrijver Ronald Kruizinga
Gast 
#1 | Geplaatst: 25 april 2005 22:47 
De snelheidsmeter van mijn Silverwing (GL650) heeft een stevige afwijking. 65 op de teller is in werkelijkheid 50, bij 150 rijdt hij 'slechts' 120.
Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen en hoe dit te verhelpen is?

Schrijver beussie
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 april 2005 23:06 
Ik vermoed dat er een aandrijving en of een klok van een 500 op zit

Schrijver lavender152
Gast 
#3 | Geplaatst: 25 april 2005 23:09 | Aangepast door: lavender152 
ik heb wel eens een km teller uit elkaar gehaald en volgens mij is er weinig aan te doen als het een afwijking geeft. de teller naald wordt d.m.v een rond draaiend magneet "meegenomen" er is geen fysieke koppeling tussen. wat wel kan gebeuren is dat er corrosie op het meeneem ring zit of wat vuil, wat de afstand tot de magneet verkliend dit kan een grote effect op de naukeurigheid maken

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 april 2005 23:42 
Als die zo afwijkt dan kan je een fietscomputertje monteren om je wat narigheid te besparen met flitspalen enzo.
De tellers willen inderdaad nogal eens afwijken.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Pluis
Gast 
#5 | Geplaatst: 26 april 2005 09:24 
Ik heb dat ook, ik heb zo'n fietscomputertje van een tientje eropgezet. Die geeft aan dat ik bij 120 op de teller maar 111 rijd. (En bij 170 op de teller maar 158. :-)

Ik kwam laatst zo'n electronisch bord met 'u rijdt,' die gaf 58 aan, en dat zei m'n fietscomputertje ook.

Maar als ik volgens het fietscomputertje 120 rijd, ga ik al het verkeer op de A2 straal voorbij!

Conclusie: het is een complot. Fight the power!

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 26 april 2005 09:44 
pluis het klopt met je fiets comp
met een satnaf meter gecontrolleerd deze gaf bij 55 klm 50 klm aan bij 127 klm 120klm aan dus je fiets meter klop ;ik ging met 127 klm dus satnaf 120 ook alles voorbij en dat klopt ook er zit plus minnus 5 tot 8 procent verschil in de meters ,digitaal en ook annaloog
proef meter geleend van de hermadat
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver post94er
Gast 
#7 | Geplaatst: 26 april 2005 16:24 
Op mijn cx 650 zit ook een afwijking.
Toen ik de eerste keer ging rijden, met vrouwlief volgend in de auto, dacht ik rustig 100 km/h te rijden.
Achteraf een kleine uitbrander gekregen. Bleek dat ik volgens de kilometerteller van de auto bijna 150 reed.
Ik had wel degelijk rekening gehouden met de mijlen (amerikaans model).
Nu rij ik dus op het gevoel. Indien nodig vermenigvuldig ik de aan duiding van de mijlen met 1,5.

Schrijver rupert
Gast 
#8 | Geplaatst: 26 april 2005 16:43 
Kijk ook eens onder "techniek", "sleutelen" het artikel "fietscomputer op CX".

Schrijver old_harry
Gast 
#9 | Geplaatst: 26 april 2005 22:17 
kijk eerst maar eens of je de goede banden maat hebt de om loop moet juist zijn bij een klijnere om loop geeft hij meer aan bij een grotere minder dat scheelt al gauw zo.n 5 tot 7 procent gr harry

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 28 april 2005 09:33 
ga zoeken naar een Gatsonius meter die nog werkt en niet duur is jullie horen nog wel van mij
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Remonw
Gast 
#11 | Geplaatst: 28 april 2005 22:06 
Minn snelheidsmeter schommelt nogal heftig. Is daar ook iets aan te doen?
Groeten Remon

Schrijver Anoniem
Gast 
#12 | Geplaatst: 29 april 2005 08:20 
Kilometerkabel vervangen.

Schrijver rupert
Gast 
#13 | Geplaatst: 29 april 2005 16:45 
Of het meneemstuk aan de as van het voorwiel nakijken. Dat was bij mij vervrongen omdat het vet door de ouderdom te dik gewoden was.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Afwijking snelheidsmetr

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven