Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Nog steeds geen druk op de remmen!

 
Schrijver Jan van Wilma

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 mei 2005 11:50 
Hallo allemaal,
Op onze "E" zit geen druk op de voorremmen.
Andere klauwen gemonteerd met nieuwe rubbers, andere slangen van een "E" die wel goed remde erop gezet. De pomp van een "Pan" erop gezet......, nieuwe remblokken, schijven die rond de 4-5mm dik zijn (ze passen perfect, maar zijn volgens mij van een GL of A), nieuwe remolie erop en tot vervelens toe ontlucht!
Hij remt wel, maar het voelt gewoon zeer onbetrouwbaar aan.

Hoe nu verder?????

een desparate Jan van Wilma
Stoker

Schrijver udent

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 mei 2005 12:25 
maak het rempotje leeg en pomp van onder naar boven de remolie via de ontluchtnippel erin.L en R (met schoon oliekannetje en slangetje eraan)
Dan krijg je remdruk.
Als laatste de rem op org manier nog een keer ontluchten.
Gr Theo( van Uden )
theo cx ds

Schrijver Jan van Wilma

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 mei 2005 13:38 
Bedankt Theo,

Ga ik proberen.

Nog tips om van onder naar boven te "drukken" ?

groeten Jan
Stoker

Schrijver jost

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 mei 2005 14:43 
Jan,
Je kunt het ook proberen met een 60 ml spuit van een infuuspomp.
Als je niet aan zo'n ding kunt komen mowt je even mailen of bellen 0031735115652 kom ik er wel even een brengen.

gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver Jan van Wilma

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 mei 2005 15:33 
Ha die Joost, wat een service..

Ik zit iedere dag in Veghel, misschien kunnen we iets afspreken?
Uiteraard ben je ook welkom, weet je in ieder geval waar je naar toe moet komen op 2 en 3 juli...

Ik mail je de route.

groeten Jan
Stoker

Schrijver jost

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 mei 2005 15:45 
Hoi Jan,

'kan vanavond wel even langskomen(gelijk weer een goede smoes om weer te gaan rijden).

gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 1 mei 2005 16:33 
Je moet de klauwen even los halen en omhoog duwen zodat de ontluchtings nippels op het hoogste punt staan. Dan zal je zien dat er nog een luchtbel in het systeem zit.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#8 | Geplaatst: 1 mei 2005 20:54 
Heb je al geprobeerd om de remhendel een nacht vast te zetten ? Deed bij mij wonderen. En je kunt zelf gewoon slapen (-:
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver old_harry
Gast 
#9 | Geplaatst: 1 mei 2005 21:14 
de beste metode om te ont luchten is de volgende zet een slang opde ontl nippel hang dat in een flesje en ontlucht dan op de traditionele wijze je remmen door te pompen en dan vast houden en het onlucgtings ventiel een slag los draaien dan weer vast zetten enzo v tot er geen schuim meer uit komt maar alleen olie let goed op det eerst het tee stuk ontlucht daar blijft altijd een bel hangen gr old+harry

Schrijver Jan van Wilma

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 1 mei 2005 21:43 
Hallo Joost en de rest,

Zag je bericht nu pas, ik vermoed dat dit niets meer wordt...

Ontluchten is volgens mij niet het probleem en doe ik ook zoals voorgeschreven.

En inderdaad heb ik de remhandel wel eens een nacht en een dag vastgezet; niks niet, rien, nothing.....

Ik ga Theo zijn wijsheid proberen.

Ik hou jullie op de hoogte, dank voor de reacties.

groeten Jan
Stoker

Schrijver janreb
Gast 
#11 | Geplaatst: 1 mei 2005 21:56 
Hallo Jan van Wilma,
Even terug naar de basis. Is de druk plostseling onder het rijden weggevallen of heb je werkzaamheden aan de schijven verricht? Ik kan me voorstellen dat indien dat het geval is de de schijven niet mooi zijn uitgelijnd of krom zijn, waardoor de blokken de zuigers te ver naar binnen drukken met als gevolg dat je te weinig slag in je remcylinder overhoudt om de blokken voldoende tegen de schijven aan te drukken.

Groeten,
janreb

Schrijver old_harry
Gast 
#12 | Geplaatst: 2 mei 2005 11:48 
hooft rem cilinder revizeren problkeem opge lost als ont luchten niet meer helpt gr h

Schrijver bobber
Gast 
#13 | Geplaatst: 2 mei 2005 12:49 
Hoi Jan en Wilma.
Vorig jaar heb ik stalen leidingen aangeschaft en zelf gemonteerd. Op de rempot een verlengde bout ( dubbele banjo's en het T stuk laten vervallen zodat de remmen directer worden aangestuurd. Ook ik als leek ben dagen aan het klooien geweest met ontluchten. In Almere ga ik altijd naar MWS motoren, dat is een echte techno freak, en die stelde voor dat je je handle met rempotje losmaakt van het stuur, zodat je hem met de hand kunt kantelen in alle richtingen. Volgens die man zit er maar een miniscuul klein gaatje boven je pompje, dat zijn lucht alleen kwijt kan als je je rempot zo vasthoudt, dat de bout met de leiding, een fractie onder het horizontale vlak ligt, waarna je voorzichtig het handle inkijpt ( deksel eraf ). Het vas even pielen, maar ik zag inderdaad dat er nog kleine blubjes ontsnapten uit het hoogste punt van het pompje. Daarna zaakje weer vastgezet en met een elastiekje om het ingeknepen handle nog een nachtje laten staan.
Als dit bij jullie niet werkt, weet ik het verder ook niet maar probeer het, je weet maar nooit.
groeten Bobber

Schrijver janreb
Gast 
#14 | Geplaatst: 20 mei 2005 21:42 
Hallo Jan,

Heb je nog vorderingen gemaakt met de druk? Of had je het te druk? Laat je het nog even weten?
Groeten,
janreb

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Nog steeds geen druk op de remmen!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven