Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

doorbranden koplamp

 
Schrijver abrgaa
Gast 
#1 | Geplaatst: 6 mei 2005 15:15 
Hallo,
ik zit met het probleem dat de lamp van mijn koplamp steeds door brand. Heb hem in enkele weken nu twee keer vervangen, maar dit kan geen toeval meer zijn.
Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn? Spanningsregelaar miscchien? en zo ja, waar zit die?
Verder ben ik op zoek naar een origine linker demper van het uitlaatsysteem. De rechter is nog goed en origineel. Daarom wil ik uiteraard een zelfde model die nog mooi in het chroom zit.
Wie kan mij helpen?
Groeten,
Arthur

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 6 mei 2005 15:38 
Hoi,

Misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch maar.
Een halogeen lamp mag je niet met je vingers aan raken (het glas), doe je dit toch, dan brand hij om de have klap door.

Groetjes,

Ron

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 mei 2005 17:23 | Aangepast door: ouwe_jan 
Nou ik heb ook een vraag mag er in een koplamp van een 500 of 650 een hallogeen lamp gemonteerd worden.
en wie rijd er al mee graag een antwoord hier op
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver voeter
Gast 
#4 | Geplaatst: 6 mei 2005 18:12 
Jan,
Standaard zit er een halogeen (H4) lamp in. Dit staat ook in het glas. Dus dit is de aanbevolen lamp.
Arthur,
Ik kan je helaas geen advies geven, sorry.

Ron

Schrijver vlijm
Gast 
#5 | Geplaatst: 6 mei 2005 19:42 
Heb zoiets gehad met mijn eerste motorfiets (400 four). Het werd toen veroorzaakt door een kapotte spanningsregelaar.

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 6 mei 2005 23:17 
Ik heb al jaren een h4 lamp erin zitten, eerst op mijn cx 500 a en later op mijn e, en sinds kort ben ik in het bezit van een cx 650c en uiteraard zit er ook een halogeen lamp in.

Groetjes,

Ron

Schrijver Anoniem
Gast 
#7 | Geplaatst: 6 mei 2005 23:51 
wat is de spanning (volt ) bij de lamp met draaiende motor kan zijn dat de spanning te hoog, is spanning meer als 15 volt dan is de spanning regelaar defect.

Groeten

Schrijver abrgaa
Gast 
#8 | Geplaatst: 7 mei 2005 16:16 
ik raak de lamp niet aan met mijn vingers (geen domme vraag trouwens, elke hulp kan het gewenste resultaat geven). Ja, die spanning moet ik maar eens controleren. Daar zit waarschijnlijk het euvel. Waar zit de spanningsregelaar trouwens?
Groet,
Arthur

Schrijver Pluis
Gast 
#9 | Geplaatst: 9 mei 2005 15:51 
De spanningsregelaar zit naast de accu onder het klepje. Je herkent 'm aan het forse koellichaam. Er zijn er tweedehands plenty te krijgen!

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 doorbranden koplamp

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven