Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

draait enkel goed met opgetrokken choke

 
Schrijver marnix
Gast 
#1 | Geplaatst: 7 mei 2005 09:10 
hallo
ik heb mij een honda cx aangeschaft van 1979 en heb hem volledig in de verf gezet en een in- en uitwendige schoonmaakbeurt gegeven.
bij de eerste starttest sloeg de motor ogenblikkelijk aan doch bij het opendraaien van de gashendel hoor ik in de uitlaatbuizen een stotterend geluid en begint de motor te horten en stoten, trek ik vervolgens de choke
op dan draait de motor perfect en ben ik zelfs in staat er mee te rijden alsof er niets aan de hand is.
weet er iemand waar het probleem ligt

Schrijver yamaha
Gast 
#2 | Geplaatst: 7 mei 2005 10:21 
Zijn de carburators ook schoongemaakt?

Wies.

Schrijver marnix
Gast 
#3 | Geplaatst: 7 mei 2005 11:09 
ze zijn tot 2 maal toe uitgekuist

Schrijver Silver
Gast 
#4 | Geplaatst: 7 mei 2005 11:15 
Marnix,

Dit duidt op een te arm mengsel. De motor krijgt te weinig brandstof. Zoals hier boven al staat, carburateurs schoonmaken. Wellicht vuil in de benzinekraan of de ontluchting van je benzinedop zit verstopt.

Groeten,
Silver

Schrijver marnix
Gast 
#5 | Geplaatst: 7 mei 2005 13:02 
zal alles nog eens goed nazien en weet je iets te zeggen.

Schrijver marnix
Gast 
#6 | Geplaatst: 7 mei 2005 16:31 
benzinekraan is niet verstopt, otluchtingsgaatje ook niet

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 7 mei 2005 17:00 
Ik zou eerst even de afstelling van de carburateurs gaan doen. Dit is makkelijk te doen. Lees onderstaande link. Daar staat het allemaal beschreven. Als dit niet helpt dan wordt het denk ik zaak om je carbs open te schroeven en schoon te maken. Je kan ook proberen wat redex in de benzine leiding gieten en dan de motor starten. Let wel op want dit kan wat leuke rookwolken veroorzaken dus als je lastige buren hebt even de achterkant van de motor goed richten!

http://www.elsham.pwp.blueyonder.co.uk/cx500/carbs_balance/

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver ffroidbise
Gast 
#8 | Geplaatst: 7 mei 2005 17:07 | Aangepast door: ffroidbise 
Ik heb heel "leuke" buren, waar kan ik zo'n 10 busjes redex kopen. *woehaaa* , werkt dit ook op de barbeque?

ffroid

Schrijver yamaha
Gast 
#9 | Geplaatst: 7 mei 2005 20:06 
Zal wel een domme vraag zijn , maar wat is eigenlijk "redex "en waarvoor dient het?

Wies

Schrijver marnix
Gast 
#10 | Geplaatst: 8 mei 2005 00:18 
hier ben ik weer met een gerust geweten deze keer , blijkbaar heeft mijn voorganger een beetje te veel afstelwerk uitgevoerd,ik heb namelijk mijn stationaire afstelschroeven moeten bijstellen en de motor had zijn choke niet meer nodig .
En nu op naar de eindafwerking.
nog een vraagje voor ik afsluit.
Zijn er over het algemeen veel problemen gekend met die elekronische ontsteking van de cx of is het al bij al een ontsteking die de motor overleeft

Schrijver Floris
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 8 mei 2005 09:38 
De CDI functioneert in 't algemeen redelijk probleemloos maar hij kan wel degelijk stukgaan. Zie ook de bijdrage van Rupert Vanderhaegen onder Techniek / Hulpmiddelen. Advies: maak de contacten en blokstekkers schoon en spuit ze in met contactspray.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver rupert
Gast 
#12 | Geplaatst: 8 mei 2005 19:53 
En zet direkt een zekering in de zwart/witte draad aan de blokstekker met de CDI box, daar waar hij de kabelboom ingaat. 2 à 3 Ampere moet genoeg zijn. Zo bescherm je de CDI box tegen defekten.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 draait enkel goed met opgetrokken choke

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven