Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

achterrem CX 500 E

 
Schrijver Switzar
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 mei 2005 20:56 | Aangepast door: Switzar 
Hallo,

Na 2 jaar zonder te hebben gezeten heb ik afgelopen weekend weer een CX aangeschaft een E deze keer (vorige was een GL). Nu merk ik dat de achterrem het helemaal niet doet.
Hoe kan ik het euvel opsporen en oplossen?
De voetpendaal gaat geheel naar beneden maar er gebeurt helemaal niets.

Groeten,

Ron

Schrijver tinusaanhetij
Gast 
#2 | Geplaatst: 9 mei 2005 23:15 | Aangepast door: tinusaanhetij 
Ik heb geen verstand van E's maar de schijfrem is dacht ik hydraulisch bediend. Dus kijk eens of er genoeg olie in het systeem zit. Zo niet dan is het systeem waarschijnlijk ook lek. Om te zien waar, moet je het systeem vullen. Hoe dat precies moet is zonder plaatjes lastig uit te leggen, dus ik zou zeggen, kijk bij http://www.elsham.pwp.blueyonder.co.uk/cx500/ en/of tik een handboek op de kop. Succes,
Martin (cuall@Vechta!)

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 mei 2005 20:12 | Aangepast door: dikkezeug 
Ron,

Ik kan mij verschillende oorzaken bedenken. De remblokjes en schijf kunnen vettig zijn, remblokjes kunnen zodanig versleten zijn dat er niets meer is om mee te remmen of ze kunnen zodanig geglazuurd zijn dat er geen stroef vlak meer op zit of er zit geen/te weinig olie in het systeem.
Mijn advies is om eerst de remklauw los te halen en de blokjes en schijf te inspecteren. Controleer ook meteen even de remolie en ververs dit zowieso. Ook beter om er nieuwe remblokjes in te doen want je weet er de geschiedenis niet van. Als de remklauw er roestig uit ziet dan moet je deze reviseren.

Het is even werk maar remmen lijken mij toch erg belangrijk.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Switzar
Gast 
#4 | Geplaatst: 11 mei 2005 21:44 
hartelijk bedankt,

Ik ga het een en ander proberen.

Ik denk zelf dat het de remcylinder is omdat er eigenlijk niets gebeurt en er totaal geen druk op het rempendaal zit.
Gisteren geprobeert te ontluchten, komt wel lucht uit maar ook veel olie, de druk op het pendaal blijft echter weg en bij de remschijf gebeurt ook niets.

Groeten,

Ron

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 achterrem CX 500 E

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven