Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

nokkenas-kettingspanner

 
Schrijver marnix
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 mei 2005 21:09 
Ik heb de spanner van de nokkenasketting een beetje bijgesteld d.m.v. het zeskantboutje, en ben nu tot de vaststelling gekomen dat er een kleine olielekkage ontstaan is via dit boutje ,heeft er al iemand dit probleempje voorgehad en zou het op te lossen zijn met een beetje silicone of kun je van buiten af een nieuw o-ringetje monteren,

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 9 mei 2005 21:32 | Aangepast door: Hans 
Dat O-ringetje is alleen te vervangen na demontage van het achterste deksel van het motorblok.
Goed vetvrij maken en afdichten met een oliebestendige siliconenpasta (bijv. bleu silicon) zal de lekkage zeer waarschijnlijk wel stoppen.
Het is wel lastig te verwijdern voor een eventuele volgende spanbeurt.
Probeer niet het spanboutje uit het achterste deksel te draaien; dat lukt niet want er zit een kraag op. Trouwens zou het wel mogelijk zijn dan valt in ieder geval het busje van de spanner in het motorblok.

De reden dat het O-ringetje is gaan lekken is zeer waarschijnlijk dat het door ouderdonm is uitgehard, gaan "plakken" en door het draaien nu is gebarsten.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver marnix
Gast 
#3 | Geplaatst: 9 mei 2005 21:54 
Dank u Hans ,zal uw raad opvolgen, want is waarschijnlijk de kortse weg

Schrijver marcoschouten
Gast 
#4 | Geplaatst: 10 mei 2005 01:02 
bij mijn fiets lekkte hij daar ook heb hen ook met bleu silicon dicht gesmeerd werkt perfect ook voor meerde keren varvan het ringetje wel als het blok uitmekaar moet succes

Schrijver jost

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 mei 2005 14:16 
Hoi,

Bij mij ook helaas hetzelfde probleem, echter bij het vervangen van het O-ringetje is deze er scheef tussen gekomen waardoor hij weer lekte. De zaak nu weer afgedicht met zwarte pakking-siliconenkit en zit alweer 3000 km dicht. Het vervangen van het ringetje doe ik wel weer als de nokkenaskettingspanner over 60.000 km aan de beurt is.

gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 10 mei 2005 21:42 
Het is daarom zeer verstandig elke O-ring voor montage in te smeren met olie.
Hetzelfde bij keerringen voordat je ze over een as schuift.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 nokkenas-kettingspanner

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven