Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

CX500C Start niet

 
Schrijver Stefan
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 mei 2005 14:59 
allo CX-liefhebbers,

Ik heb hier ongeveer een 3/4 jaar geleden een berichtje gepost dat mijn CX niet startte. Het bleek toen de stator te zijn. Ik heb toen mijn motor uit elkaar gebouwd, stator eruit en deze toen opnieuw laten wikkelen. Was allemaal wel spannend omdat het allemaal de 1e keer is. Maar stator gewikkeld, blok gelijk goed gereinigd, nieuwe pakkingen en weer in elkaar gebouwd. Als ik nu naar de vonkjes op de bougies kijk zien ze er een stuk vetter uit dan voorheen. Maar hij wil nog steeds niet starten, heb in de carbs gekeken en daar komt voldoende benzine doorheen. Nu weet ik dat een CX na lange tijd stil te hebben gestaan niet snel weer op gang komt. Hebben jullie tips of kunnnen jullie me verder helpen.
Want na 3/4 jaar wil ik toch wel weer eens rijden.

Stefan

Schrijver marco becker
Gast 
#2 | Geplaatst: 15 mei 2005 15:51 
Ja, rij de carberateurs altijd leeg voordat je de fiets neer zet. Je kan ook stater pilot gerbuiken om de motor op gang te helpen maar dat is eigenlijk ook niet de bedoeling. Kijk of je de goede bogies er in hebt. Kijk ook of je schoke goed werkt. Dus draai de kraan op rijd dicht en rijd de carbs. leeg. Dan start deze de volgende keer beter.
Met vriendlijke groet Marcobecker@zonnet.nl

Schrijver Anoniem
Gast 
#3 | Geplaatst: 15 mei 2005 17:50 
Alvorens je de carburators kunt leegrijden moet hij natuurlijk wel eerst gestart worden.

Stefan,
heb je hem al eens proberen te starten met startkabels?

Raf

Schrijver Stefan
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 mei 2005 18:30 
Nee, ik heb nog niet geprobeerd met startkabels. Maar wat ik wel doe is met een volle accu proberen. Ongeveer 20 slagen maken, dan minuutje of 2a3 wachten (anders word de startmotor te heet) dan weer proberen. En op deze manier heb ik nu 2 accu's leeg gewerkt. Heb een accu lader dus. Maar ik heb zo'n vermoeden dat ik hem niet aan de gang krijg. Maar ik kan het eens proberen met mijn auto.

Bedankt.

Schrijver Stefan
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 mei 2005 18:37 
Maar een vraagje voor Marco, is het dus de bedoeling dat je carbs leeg zijn voordat je gaat proberen te starten?? Want ik heb dus mijn carbs vol laten lopen door onder in de vlotterkamer het schroefje open te draaien waardoor er een beetje benzine weg lekte door het slangetje eronder. Zodat ik zeker wist dat er benzine in zit. Want het lijkt mij dat er juist benzine in je carbs moet zitten om je motor te kunnen starten.

Mijn bougies zijn de goede en nieuw dus daar ligt het niet aan.

Stefan

PS: Wat is een starter pilot.

Schrijver rupert
Gast 
#6 | Geplaatst: 15 mei 2005 18:50 
Zelfs met leeggereden carburatoren wilde de mijne dit jaar maar heeeel moeilijk starten. Daarom : probeer eerst met startpiloot in het luchtfilter. Je moet wel genoeg durven spuiten, met een klein beetje gaat het niet. Als hij daarop even wil blijven draaien, dan is de ontsteking OK en zit het probleem ergens anders. Wil hij daar ook helemaal niet op lopen, dan zou het eventueel misschien kunnen zijn dat de onsteking links en rechts omgewisseld werden. Verwissel aan de CDI box de lichtblauwe (onsteekpuls rechts) en de oranje draad (ontsteekpuls links) van plaats en probeer zo nog eens met startpiloot. Bij Ray heeft dat het gedaan !

Schrijver Stefan
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 15 mei 2005 19:29 
Eindelijk, ik heb m'n CX met startkabels aan mijn auto gehangen. En ik kreeg zowaar een teken van leven. Het is nog niet alles maar ik ben weer een stap verder, bedankt.

Schrijver puk
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 15 mei 2005 19:35 
ben er zeker van dat je choke niet voor 100% opstaat hoor , je kan ook es proberen om tijdens het starten de gas even vol openb te draaien en dan volledig dicht , met choke op en het leeglooptoerental stelschroefje een kwart slag meer open zetten , succes
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 CX500C Start niet

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ hupypupy ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven