Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Olielek rechterkant blok

 
Schrijver terry

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 30 jan. 2003 12:20 | Aangepast door: Moderator 
Cx'ers, deze week opgemerkt aan mijn motor een olielek aan de rechterzijde van het motorblok; het blijkt precies van achter de radiator te komen en loopt dus zo langs de zijkant naar beneden. Dichting blijkt volgens mijn bescheiden mening nog in orde te zijn, het komt ergens van bovenaan.
Wie kan me al een beetje op weg helpen voor ik begin te demonteren ??
Terry

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 30 jan. 2003 19:33 
Terry,

ik heb een paar maanden geleden ook een dergelijk olielek aan de voorzijde gehad. Het bleek te komen vantussen de cylinderkop en cylinder. Dus de koppakking, die dus nu eens niet was 'doogeslagen' maar niet langer meer oliedicht was (bleek ook na demontage).
Vervanging (je moet wel een momentsleutel gebruiken) was een fluitje van een cent (moest alleen de koelvloeistof een beetje aftappen) en koste ca. Euro 30,-- voor een koppakking. Ruim binnen het uur gepiept en weer rijden.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver terry

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 jan. 2003 21:04 
Dank je Hans, ben vandaag tegen 15 Km per uur naar huis gekomen . Wat een sneeuw. Heb een momentsleutel die ik regelmatig gebruik en zoek even in mijn handleiding naar de juiste krachten. Heb hier nog 2 motorblokken staan van CX500c; kan ik daar een pakking van gebruiken of beter een nieuwe ?
Groeten
Terry

Schrijver Vzes
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 jan. 2003 22:17 
Een nieuwe. De ouden zijn al platgedrukt. Het lijkt me ook sterk dat je hem er heel af kan halen ;-)).
Normaal moet je de restanten er af krabben/schuren ( auto-ervaring)

Ik heb de auto gepakt. Twee uur en een kwartier in de auto voor 60 km, wat een file...Maar het was té glad hier in Z-H en schiphol bij mijn werk.

René

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 30 jan. 2003 23:13 
Gelukkig moest ik vandaag in Den Haag zijn. Vanuit Heerlen doe ik dat altijd met de trein. Inderdaad wat een weer vanochtend; bij Tilburg was er zo rond 08.30 uur een inktzwarte lucht waaruit grote hoeveelheden sneeuw naar beneden kwamen.
Was net nog buiten met de hond; let maar op morgenvroeg, er ligt hier in Heerlen nu 2 cm sneeuw en het is nu al spekglad daar waar niet is gestrooid.

Voor alle pakkingen en O-ringen geldt dat ze bij voorkeur niet opnieuw gebruikt moeten worden. Een koppakking MAG je NOOIT opnieuw gebruiken. Als het inderdaad de door mij genoemde olielekkage (dat zou ik eerst eens goed bekijken), dan kun je eventueel de kopbouten nog tot het voorgeschreven aanhaalmoment natrekken. Stopt de lekkage, dan heb je geluk; zo niet een nieuwe pakking monteren.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 31 jan. 2003 08:44 
Ik heb voor het deksel op de koppeling een vloeibare pakking gebruikt. Gaat heel goed, kan alleen niet tegen contact met benzine.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver terry

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 28 feb. 2003 12:01 
Hé cx'ers,
na onderzoek van de pakking blijkt het lek daar niet ergens van te komen.
Als mijn motor op zijn zijstandaard staat en ik hem laat draaien heeft hij dit lek niet, staat hij op zijn middenpoot of tijdens het rijden wel ??
Ga er dit weekend mijn radiator nekeer afhalen en dan alles goed nazien of weet er al iemand iets meer ??

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Olielek rechterkant blok

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Andre Post ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven