Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Glasparelen compleet motorblok

 
Schrijver mbgroen
Gast 
#1 | Geplaatst: 19 mei 2005 11:16 | Aangepast door: mbgroen 
Ben druk bezig met het opknappen van mijn Honda CX500, maar zit met het weer mooi krijgen van het motorblok in mijn maag. Ik wil het eigenlijk niet uit elkaar halen omdat het goed liep en glasparelen geeft volgens mij gewoon het beste resultaat. Zie een discussie over dit onderwerp op het forum van Motorfietsweb.

Nu zit ik met een aantal vragen t.w.:

- Heeft iemand een idee waar ik dit kan laten doen? (Heb zelf al wat rond gebeld, maar krijg over het algemeen het antwoord dat een compleet motorblok te groot of te zwaar is voor de cabine)

- Heeft iemand een idee over het dichten van de verschillende gaten ter voorkoming van het binnendringen van glasparelstof? Dacht zelf aan bijv. schuimrubber.

- Heeft iemand eventueel een goede alternatieve methode?

Groeten,

Michiel

Schrijver BOBBER
Gast 
#2 | Geplaatst: 19 mei 2005 12:06 
Hoi Michiel. Glassbeeting is inderdaad een mooi proces, alleen raad ik je af om dit met een compleet blok te doen. Niet alleen heb je te maken met afdichting, maar wat dacht je van je rubber seals van je shakelwals as, klepdeksels en uitgaande kabelboom om maar iets te noemen. Deze zal je dusdanig moeten verpakken dat ze niet beschadigen want er komt vrij veel kracht vrij tijdens het stralen. Daarboven komt nog het risico dat er toch iets naar binnen komt vie een openstaande uitlaat of inlaat klep. Glas parels zijn moeilijk te verwijderen en kruipen overal tussen. De schade die je dan aanricht bij het starten zal je zuigerhemden en/of cilinder wanden aanzienlijk kunnen beschadigen. Heb zelf twee jaar geleden mijn gedemonteerde blok zo gedaan, maar moest toen zelfs heel lang spoelen om er zeker van te zijn dat er niets achterbleef. Mijn voor en achter carter en cilinder deksel zijn gepolijst met de hand. Misschien is dat een optie. Ook heb ik wat ervaring opgedaan met verf reiniger van Hammeroid. Dat spul bruist alles schoon en kan met water verwijderd of afgespoten worden.
Sterkte, groeten Bob

Schrijver voeter
Gast 
#3 | Geplaatst: 21 mei 2005 22:10 
Michiel,

Ik heb ook wel eens gehoord van stralen met ijs. Het schijnt dat deze apparaten ook te huur zijn. Het grote voordeel is dat je geen afval hebt. Het lijkt mij dan ook veel minder schadelijk voor het blok. Wel moet je natuutlijk op blijven passen voor de afdichten en andere zwakke/gevoelige punten.

Succes Ron.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Glasparelen compleet motorblok

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Remko ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven