Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Carterdeksel 650 GL

 
Schrijver silverwing650gl
Gast 
#1 | Geplaatst: 19 mei 2005 16:11 
Deze onhandige kluns heeft voor de eerste keer zelf zijn olie ververst. Ben dus zo stom geweest om de aftapplug te vast te draaien. Nu is het schroefdraad in mijn carterpan gebroken.
Wie helpt mij aan een ander deksel of wie heeft er ervaring met het laten dicht lassen van de aftapplug.

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 19 mei 2005 16:19 
Een simpele maar doeltreffende mogelijkheid is de aftapplug met een ruime hoeveelheid polyester insmeren en hem er weer in te draaien. Wel eerst even de zaak goed ontvetten. Nadeel is dat je hem er nooit meer uit krijgt.
Moet ie er wel uit kunnen dan de plug mooi vet laten.

Schrijver ffroidbise
Gast 
#3 | Geplaatst: 19 mei 2005 17:16 
Het resterende stuk kan je toch nog verwijderen met zoals wij dat noemen "linkse tappen" (zie mijn site www.hondacx500.tk ) sectie materiaal.
Is de carterpan draad dan zo slecht beschadigd geraakt dan kan je deze (na verwijdering, ter voorkoming van het ijzerafdraaisel dat anders in de motorolie zou kunnen terecht komen) met een oversize draadtap (zie zelfde sectie) opnieuw voorzien van draad, maar dient dan wel een nieuwe tapvijs te maken. Wat ook mogelijk is, maar niet echt aan te raden (noodoplossing) is met kneedpasta werken en daarmee het gat opvullen en voldoende tijd laten om te harden (± 30 minuten), is wel moeilijk te verwijderen nadien.

ffroid

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 19 mei 2005 17:55 
ga naar een slooperij en haal daar een andere carterpan dat is het goedkoopste en het beste niet zoveel rotzooijen met aftapplugs je hebt er enkel maar problemen er mee.
Maar doe een oproep op de site en wie weet krijg je er een voor niks
ouwe-jan die er geen een meer heeft anders had je de carterpan gehad
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver ffroidbise
Gast 
#5 | Geplaatst: 19 mei 2005 18:19 
Zover had ik nog niet gedacht o_j, maar ja in België is een motorsloop geen vanzelfsprekendheid he

ffroid

Schrijver silverwing650gl
Gast 
#6 | Geplaatst: 19 mei 2005 18:51 
Hebben jullie voor mij adressen van motorslopen?

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 19 mei 2005 19:06 
silverwing 650 gl waar woon jij ,dus de plaats in holland of belgie
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver silverwing650gl
Gast 
#8 | Geplaatst: 19 mei 2005 19:09 
Ik woon in Vlissingen, Nederland.
Ik begrijp dat er in Bergen op Zoom een sloop zit?

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 19 mei 2005 20:59 
Probeer het eens bij Menkel motoren, Poortweg 6 in Bergen op Zoom. tel 0164-247164.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver silverwing650gl
Gast 
#10 | Geplaatst: 20 mei 2005 12:58 
Marcel, bedankt.
Ben net terug uit Bergen op Zoom met een andere carterpan. Bedankt voor jullie hulp.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 20 mei 2005 17:07 
Goed zo en nu maar lekker rijden op de mooije wegen bij jullieop de eilanden waar ik graag vertoef met mijn GL 650 D 2 uit 1983
groeten uit Wieringerwerf
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Carterdeksel 650 GL

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven