Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Tikkend geluid na 10 minuten rijden

 
Schrijver alberthollander
Gast 
#1 | Geplaatst: 20 mei 2005 21:28 | Aangepast door: alberthollander 
Ik heb net een Cx500 C uit 1984 gekocht van een particulier.
Alles klonk goed en vemogen genoeg.
Maar thuis na 10 minuten rijden begon het tikkend geluid en werd steeds erger.
Mijn vraag is hoe stel ik de nokkenasketting en hoe weet ik of de spanner defect is en moet dan het hele motorblok uit het frame?

Schrijver udent

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 mei 2005 22:04 
Cb of CX????????????????
theo cx ds

Schrijver alberthollander
Gast 
#3 | Geplaatst: 20 mei 2005 22:10 
Het is trouwens een CX en heb hem nadat hij was afgekoeld laten lopen maar tikt nog even hard.

Schrijver ffroidbise
Gast 
#4 | Geplaatst: 20 mei 2005 23:42 
even kijken tussen de technische schema's op www.hondacx500.tk he

ffroid

Schrijver tinusaanhetij
Gast 
#5 | Geplaatst: 20 mei 2005 23:57 
Een slappe kettingspanner geeft vooral geluid bij toerentallen beneden 1500 in mijn ervaring. Ik zit vanwege het warmte-effect eerder te denken aan een verkeerde klepspeling. Voor reparatie van de spanner, zie de verschillende handleidingen op deze site. Het blok moet er inderdaad uit. Een spanner van een C uit 84 kan niet gesteld worden, die hoort hydraulisch (automatisch) te zijn tenzij het een overjarig model was. Kan wel defect gaan, ook met weinig km, weet ik uit ervaring :-(
Succes,
Martin

Schrijver tinusaanhetij
Gast 
#6 | Geplaatst: 21 mei 2005 00:04 
PS: als je de kettingspanner gaat aanpakken, neem dan in een moeite gelijk de dynamo, de ketting + geleiders en het waterpompseal mee (en de achterliggende oliekeerring, kost bijna niks), tenzij echt zeker is dat die niet oud zijn. De dynamo-islotie begeeft het sowieso na 20 jaar blootstelling aan olie. En pak ook nog de seal van de versn. pook mee, dan weet je zeker dat het blok jarenlang niet meer open hoeft. Ik heb het allemaal in verschillende operaties gedaan en dat heeft veel extra tijd gekost.
Groeten,
Martin

Schrijver alberthollander
Gast 
#7 | Geplaatst: 27 mei 2005 15:01 
Ik weet inmiddels waar het geluid vandaan komt het is toch de nokkenas kettingspanner.
Via dop in rechter carter gezien en gevoeld dat spanner los stond.
Aangezin ik een automatische spanner heb blijft hij of hangen of is er iets gebroken.
Conclusie ik ga het blok eronderuit halen en de distributie ketting en geleiders vervangen.
Iedereen bedankt voor de reactie.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Tikkend geluid na 10 minuten rijden

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven