Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Tikkend geluid

 
Schrijver alberthollander
Gast 
#1 | Geplaatst: 22 mei 2005 10:13 
Ik heb al een aantal suggesties gekregen op mijn eerdere rubriek tikkend geluid na 10 minuten.
Het gaat dus om een CX500 c uit '84 die nu altijd een hard tikkend geluid heeft dus ook of hij nu koud is of warm.
Meer of minder gas maakt niet uit en koppeling intrekken ook niet.
Ik heb de kleppen al gesteld en er zit een automatische nokkenas kettingspanner op.
Nu is mijn vraag wie woont in de buurt van Vaasen (bij Apeldoorn)met ervaring en wil luisteren naar het geluid en wat dit dan kan zijn voordat ik het motorblok er onderuit haal.
IK wil met motor op aanhanger naar je toe komen want ik durf niet verder te rijden.

Schrijver alberthollander
Gast 
#2 | Geplaatst: 22 mei 2005 15:49 
Ik heb inmiddels het geluid van de motor op een MP3 bestand opgenomen 995 Kb groot.
Wie het is wil horen kan een mailtje sturen naar mij dan stuur ik het mp3 bestand op.
alberthollander@zonnet.nl

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 22 mei 2005 17:31 
Ik heb ooit eens een link naar een MP3 bestand met het typische tikkende en onschuldige geluid van een CX in een reactie geplaatst.
Kan die echter even niet zo snel terug vinden.
Wie helpt???
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver terry

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 22 mei 2005 22:17 
Hier was het Hans,

Geplaatst: Jan 21, 2005 18:40:43
Quote

Hoi Pluis,

als je dit:

http://www.forgottenfords.org/bike.mp3

geluid hebt dan is er echt niets aan de hand.
Het is het geluid van de kleppentrein en metalen nokkenasketting. Een beetje licht getik dus.

Hans

Schrijver old_harry
Gast 
#5 | Geplaatst: 22 mei 2005 22:18 
dit is zeer waarshijnlijk dat het kopje van een van de klepstoters is be schadicht dit kan op zich geen kwaad maar is erg irietand je kunt het lokalizeren door met een schroeven draaier of waneer je die hebt een stetisscoop luisteren dan kun je dat vrij nauwkeurig be palen succes met de hobby old_harry

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Tikkend geluid

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven