Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Vork-gedoe...

 
Schrijver WillemH
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 mei 2005 23:32 
Dag forumleden/lezers,

Ik heb mij vandaag maar eens geregistreerd na een poos dit forum doorgespit te hebben. Bij een groot deel van de gebruikers zit zo veel technische kennis dat ik na een aantal uren lezen al een hoop heb bijgeleerd. Echter heb ik ook een interressant vraagstuk m.b.t. de voorvork/wiel combinatie van mijn 500C. Het probleem is nl. dit: het voorwiel zit na montage niet in het midden. Alle afstandbussen enz. zitten op de juiste plek, de lagers zijn goed. Nou dacht ik aan een kromme vorkpoot, dus de boel helemaal uitgemeten en niets aan de hand. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de onderste kroonplaat een tik heeft gehad, maar er is niets aan te zien. Ik sleutel al meer dan 20 jaar voor mijn hobby aan motoren, maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt.
Heeft iemand een idee hierover, zie ik wat over het hoofd?

Met vr.gr. Willem

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 27 mei 2005 12:14 
bij mijn 500c zijn de onderste en bovenste kroonplaat ten opzicht van elkaar verdraaid geweest.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 27 mei 2005 16:03 
Hallo Willem,

de as trekt alles strak tegen de linker vorkpoot. Tussen de vorkpoot en linker lager zit dan alleen de teller aandrijving als afstandsbus. Is die standaard en inwendig in orde? Hier staat een plaatje.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver WillemH
Gast 
#4 | Geplaatst: 27 mei 2005 17:27 
Hallo brinckcx,

Voor zover ik het kan zien is de telleraandrijving in orde. Het vreemde is ook dat het wiel, in de rij-richting gezien, te ver naar rechts staat. Ik zit er stevig over te denken om de vork compleet uit te wisselen, temeer daar de mijne een versie is met een enkele schijf en ik over wil op een dubbele. In ieder geval bedankt voor de tip!

Met vr.gr. Willem Hartlief

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 mei 2005 23:00 
Hallo Willem,

ik heb nog spul van een -C vork, in ieder geval de poten en de schijven. De rest weet ik niet zeker, email maar even als je interesse hebt. Hoeft niet veel op te brengen, of als er nog wat te ruilen valt?

m.vr.gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver WillemH
Gast 
#6 | Geplaatst: 29 mei 2005 13:22 
Hallo Frans,

Klinkt goed, ik neem een dezer dagen via e-mail even contact met je op.

Met vr.gr. Willem

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Vork-gedoe...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven