Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Gaskabels voor CX500C gezocht !

 
Schrijver PeterScarlett
Gast 
#1 | Geplaatst: 27 mei 2005 19:13 
Beste mensen, ik ben op zoek naar een setje gaskabels voor mijn CX500C.

Wie heeft er wat voor me, en in welke conditie (de mijne waren doorgeroest, foei !)

b.v.d.
bel eventueel 06 21 694 965

Schrijver post94er
Gast 
#2 | Geplaatst: 27 mei 2005 19:31 
Peter,

de gaskabels zijn nog verkrijgbaar bij een Honda-dealer, en kost geen stukken van mensen.

Raf

Schrijver startweer
Gast 
#3 | Geplaatst: 27 mei 2005 21:12 
Toen mijn gaskabel was gebroken, werd mij aangeraden om niet met 2e hands te gaan klooien, maar nieuwe te nemen. Je weet nooit hoe sterk een andere oude is. En geloof me, op de snelweg met een gebroken gaskabel, daar wordt je niet blij van. Volgens mij betaalde ik bij de suzuki dealer 29,95 voor 1 trekkabel. Hij had 'm op voorraad, maar geen duwkabel. (Nu ik dit neerzet, betwijfel ik of de benamingen kloppen. Duwkabel??)
Wat je ook doet: succes ermee en rij veilig!
Gea

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 28 mei 2005 12:08 | Aangepast door: Hans 
Je kunt die kabels ook heel gemakkelijk zelf maken. Een nieuwe binnenkabel (van de bromfietsboer) en op het uiteinde een schroefnippel (tonnetje heet dat geloof ik).
Wel letten dat je een kabel met de goede nippel krijgt die in de gashendel valt.
Meer als 5 Euro zul je voor beide kabels m.i. niet kwijt zijn.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Gerard
Gast 
#5 | Geplaatst: 29 mei 2005 08:39 
Motozoom en dus ook wel de duitse versie Louis heeft komplete setjes met binnenkabels verschillende diktes en verschillende maatjes tonnetjes.
Heel handig voor bij je boord gereedschap zeker als je met de motor op vakantie gaat. Blijf wel van mening dat dit voor nood reparaties is. de kabels zijn nog gewoon te koop.

Gerard

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 mei 2005 12:41 | Aangepast door: Hans 
Zelfgemaakte kabels zijn absoluut geen noodreparatie (maar inderdaad heel erg handig als noodreparatie). Als ze goed zijn aangebracht zijn ze net zo goed als de originele die weer als nadeelhebben dat ze gewoon Hond(s)a duur zijn! En dat is zeker met dat onderdeel absoluut niet noodzakelijk.
In al mijn CXjaren heb ik 1 keer een gebroken gaskabel (en wel die kabel die de cabs opent) gehad. Gebroken vlak onder de bevestigingsnippel in de gashendel.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver PeterScarlett
Gast 
#7 | Geplaatst: 30 mei 2005 11:56 
Dank je allen !!
Nieuwe zijn besteld. Daar dit iets te lang duurt (eind deze week en ik wil vrijdag 3 dagen weg!) ga ik zelf tijdelijk een binnenkabel regelen met een los tonnetje.

HEERLIJK zo'n site !!
peter

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Gaskabels voor CX500C gezocht !

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven