Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Luchtvering

 
Schrijver gilbert
Gast 
#1 | Geplaatst: 31 mei 2005 00:30 
Ik heb nu mijn 2de cx500c gekocht!!Dacht hem voor onderdelen te gebruiken maar het blok blijkt veel beter dan mijn oude cx. Het is wel een amerikaanse uitvoering, mijlen op de teller, verlichting kan niet uit, hij heeft een enkele schijfrem en luchtvering voor. Kan je die zelf op druk zetten en hoe doe je dat?Is deze versie bekent, ik kan hem niet ontdekken bij de buitenlandse versies.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 31 mei 2005 09:09 
De vork van de Amerikaanse Custom bevat 220 cc olie en is luchtdrukondersteund. Pas op want er mag maximaal 0,4 kg/cm2 ingepompt worden. Als je er teveel druk op zet dan kunnen de keerringen doorgeblazen worden. Gebruik een hand- of voetpomp en geen compressor.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Ray
Gast 
#3 | Geplaatst: 31 mei 2005 14:48 
Gewoon geen extra lucht erbij doen. Zonder lucht stuurt de CX al prima, en gezien de meer achterwaartse zit op de custom ( dus minder gewicht van voren)is een extra harde vork niet nodig: hij zal alleen maar eerder stuiteren. Ik heb zelf ook een luchtvork op mijn A, en heb ook daar nooit lucht in, zelfs niet in beladen toestand. En inderdaad, dan gaan je vorkkeeringen langer mee..
Groeten
Ray ( die niet van gebakken lucht houdt, ook niet in zijn voorvork)

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 31 mei 2005 19:19 
Je moet er wel lucht in doen anders gaat het zaakje naar de k***e maar doe er alleen het minimum in dan blijven je keerringen wel heel. Gebruik echter geen compressor of de pomp bij het benzine station omdat deze veel te veel druk geven. Gewoon een voetpomp gebruiken en met de hand op minimum druk brengen.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver gilbert
Gast 
#5 | Geplaatst: 1 juni 2005 00:24 
Die 220 cc olie, is dat per poot of totaal?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 juni 2005 10:15 
220 cc per poot. Vroeger werd daarvoor ATF gebruikt maar tegenwoordig doen we er liever speciale vorkolie in.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver european
Gast 
#7 | Geplaatst: 1 juni 2005 19:17 
Even een vraagje.
Hebben julie het over een CX500 de luxe want dat is toch het Amerikaanse model.
Ik moet bij de mijne namelijk ook de olie vervangen.
Bedankt alvast
Henk

Schrijver Floris
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 1 juni 2005 20:48 
De Amerikaanse DeLuxe is niet dezelfde als de Custom. De pootjes van de DeLuxe lusten ieder 185 cc olie.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver european
Gast 
#9 | Geplaatst: 6 juni 2005 20:10 
Bedankt Floris ,ik had er al 140 cc ingedaan.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Luchtvering

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven