Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

welke benzine?

 
Schrijver marnix
Gast 
#1 | Geplaatst: 31 mei 2005 21:19 
mag je voor je cx loodvrije benzine gebruiken?

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 31 mei 2005 21:35 
Ja, de cx kan prima op normale (loodvrije)benzine rijden. zie ook deze diskussie.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ray
Gast 
#3 | Geplaatst: 31 mei 2005 21:38 
Ja hoor, geen probleem: de CX is mede ontwikkeld voor de Amerikaans markt en daar hadden ze al in de Seventies unleaded, dus heeft de CX harde kleppen.
Groeten
Ray ( die zich afvraagt of loodvrije benzine nou ook lichter is dan benzine met lood....)

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 juni 2005 08:32 
dacht 't wel... ze hebben ook nog testen gedaan voor benzine met veren, maar dat gaf zoveel stof.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver puk
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 juni 2005 16:59 
o ja , nog effe dit ; liefst met een octaangehalte van 98, zoals we bij de tochten in Vechta ondervonden, krijg je dan geen knallen in de uitlaat , met een lager octaangehalte kan dat wel eens voorkomen
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver de dijk
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 juni 2005 22:32 
Beste Puk,
Wat bedoel je met knallen....ik voel het bijna door mijn zadel. Maar je hebt gelijk toen ik op advies van Antoon in Vechta super ( 98) tankte was het inderdaad minder

Schrijver puk
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 1 juni 2005 23:35 | Aangepast door: puk 
met knallen bedoel ik die ploffen in de uitlaat als je tijdens het rijden de gas helemaal dichtdraait, en een tweede voordeel van 98 is dat je motor iets zuiniger rijd , dus de meerprijs van de benzine is eigenlijk niet juist , je komt gewoon verder met een benzine tank
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver fgeurts_knipper licht
Gast 
#8 | Geplaatst: 7 aug. 2005 22:34 
Ik rijdt op 92 en dat doet het ook goed hoor. Knallen doet hij daarbij niet. De fiets loopt wel iets minder zuinig

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 welke benzine?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven