Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

uitlaten

 
Schrijver puk
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 2 juni 2005 19:11 
graag had ik een mening van anderen , over het gebruik van originele einddempers of imitatie bij de cx.
Dat de materialen bij imitaties minderwaardiger ( dunner ) zijn als de originele , kan ik me best voorstellen, maar wat ik echter zeer belangrijk vind is of de motor bij imitatie nog steeds hetzelfde motorvermogen heeft , niet om hard te rijden , maar om even zuinig met brandstof om te springen en om de levensduur van de motor zo optimaal te houden .
Ik heb reeds rondgevraagd naar de prijzen , en die gaan van originele voor 200 euro per paar naar 100euro voor imitatie.
Als het hem echter alleen maar inboeten gaat op de gebruikte materialen en niet op de demping, leek me de imitatie ook wel te voldoen , maar mag niet nadelig zijn voor de motor, graag enkele ervaringen !
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver luud
Gast 
#2 | Geplaatst: 2 juni 2005 19:30 
Hallo Puk,
ik heb 2 jaar geleden een 2 in 1 systeem op mijnCX500C uit 1980 gemonteerd van Bernt Muhl. Heb niets gemerkt van vermogenverlies of verandering in het benzineverbruik. Alleen, tsja, hij is niet meer orgineel, maar loopt er niet minder om. Was een financiele overweging om voor imitatie te gaan.
Sucses met je keuze.
CX-groet,
Ludo.

Schrijver puk
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 juni 2005 19:51 
één ervaring kan ik wel noteren en dat is het volgende:
dat ik in de rechter einddemper een paar gaatjes ( klein hoor) had maar de motor goed liep , tot ik vond dat het geluid vrij zwaar begon te worden en me dat stoorde bij lange ritten , dan heb ik de rechter demper verwijderd en de balans pot dicht gemaakt met een passend stukje in te schroeven, mijn verwondering was zeer groot dat ik vanaf toen merkte dat de vermogensband van de motor veel groter was , de 650 begon reeds goed door te trekken vanaf 2000rpm , zonder morren en bleef maar doorgaan, ik kan zeggen dat het een groot verschil was en nog steeds , maar de tweede demper is ook aan zijn laatste km toe en wil ze vervangen ( beide dus ) en hou er zeker de balanspot tussen omdat die er hoort te zijn om tegendruk te bezorgen aan de andere cylinder, wat niet enkel goed is voor het vermogen , maar ook een groter koppel bezorgd. maar alvast thanks voor je reactie
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 juni 2005 20:12 
laat je motor eens op de test bank controlleren dan kan je pas zegen dat het motor vermogen beter is dan met twee uitlaaten open,zelf geweest met mijn motor en kwam helle raren dingen tegen deze weer veranderd en hij draaid als een nieuwe blok
groeten ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver puk
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 2 juni 2005 20:25 
zou goed kunnen ouwe jan , maar als je voorheen al zeker 4000rpm moet hebben om vlot aan te pikken met grommen en nu zeer soepel al op veel lagere toerentallen en veel soepeler , heb je de vermogen bank nog net niet nodig om te merken dat hij meer gedempt veel beter rijd , ook het verbruik va n1/20, met snelheden va nrond de 130km/h zwaar beleden met twee personen , ( Vechta) zegt veel
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 4 juni 2005 00:06 
Ik heb vandaag mijn 2 in 1 vervangen door een 2 in 2 met balanspijp. Wat een verschil! Veel mooier en voller geluid en een hap meer trekkracht, duidelijk te merken dat ik nu meer vermogen heb!

Schrijver puk
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 4 juni 2005 15:25 
wie is anoniem?? en zijn het originele uitlaten of imitatie?want daar draait het me nu om
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver jonnie
Gast 
#8 | Geplaatst: 24 juni 2005 09:46 
Anoniem
Anoniem

Schrijver Pluis
Gast 
#9 | Geplaatst: 24 juni 2005 14:32 
Ik heb op mijn CX de 2-in-1 van Motad gezet, die had ik bij Vogel gekocht.

Het vermogen is prima, maar de kwaliteit van de constructie is minimaal. Ook het chroomwerk is naadje: na twee maanden pekelrijden (spoelen & poetsen!) waren de bochten al helemaal verroest.

Het geluid was wel okee, nadat ik met een flinke boor de slotplaat van de einddemper had bewerkt, klonk 'ie een stuk lekkerder.

Ik zou het trouwens niet meer opnieuw doen. Ik zou zelf voor een mooie 2-in-2 gaan met een behoorlijk volume: ik vind het veiliger als men me aan hoort komen.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 uitlaten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven