Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Van 500cc naar ?? 50cc

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver terry

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 juni 2005 08:18 
Beste vrienden,
na het ritje Schotland;wat trouwens vlekkeloos verliep met mijn motor geraak ik momenteel bijna niet meer vooruit.
Start goed en draait ook goed stationair maar geen vermogen;zowel in lage als hoge toeren. Nieuwe bougies en luchtfilter reeds gereinigd (nog niet vervangen) maar het is net of ik zonder benzine val. Gas geven brengt niet veel op. Wat me ook opvalt is dat mijn benzineverbruik alsmaar stijgt.
Tips ???

Groeten
Terry

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 juni 2005 08:41 
Hoi Terry, weet je zeker dat je schijfrem niet blijft hangen?

Ik vind het een opvallend verhaal, omdat ik weet dat je deze motor dagelijks gebruikt. Het is dus geen typisch stilstand-probleem. Ik ga er ff over nadenken. Succes.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 juni 2005 09:57 
hallo terry als ik in jou schoenen stond dan zo ik naar de vlotterkamer kijken (vlotternaald)of vuil in de kamer
het kan ook zijn dat je aanzuigslang is ingeklapt tussen het luchtfilter en de carburateur.
ik zou het in deze hoek zoeken.
succses ik hoor de afloop wel
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver edward
Gast 
#4 | Geplaatst: 3 juni 2005 10:05 
Hoi Terry,

dat dit uitgerekend onze Vlaamsche Wegenwacht moet overkomen. Ik heb geen nuttige tip voor je (hoewel ik ook denk aan je carbs). Ik wil je hierbij wel een hart onder de riem steken. Succes met het speurwerk en dat je maar snel weer de grote weg op kan.

Edward

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 juni 2005 10:35 | Aangepast door: Hans 
Denk primair aan de carbs (is misschien een van de vlotternaalden of gasschuifnaalden losgeraakt ???).
Geven de bobines nog wel een voldoende sterke vonk? Heb je misschien last van een niet goed sluitende of zelfs verbrande klep (dus compressie meten)?

Succes met de speurtocht en laat het ons weten wat de oorzaak was.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver terry

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 3 juni 2005 12:17 
Makkers,
alvast bedankt en neem dan voorlopig maar de binnenbaantjes ipv. de snelweg. Nog enkele details :
- luchtfilterhuis bevat veel sludge
- bougies worden zeer snel vuil (koolaanslag) en linker bougie nat
- start heel makkelijk;zelfs zonder choke 's ochtends.

Speurwerk is voor morgenvm.

Groeten
Terry

Schrijver JosvanR
Gast 
#7 | Geplaatst: 3 juni 2005 13:07 
wellicht de inlaatspruitsukken (die rubberen krengen die nog wel eens willen uitdrogen en inscheuren)???

Schrijver puk
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 3 juni 2005 16:20 | Aangepast door: puk 
kijk je eens even of je choke kabel niet over is of dat de choke blijft opstaan?ik veronderstel dat als ie zo veel verbruikt dat hij ook zwart zalroken
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver terry

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 5 juni 2005 19:58 
Zo, carbs compleet gereinigd en gecontroleerd. Starten doet hij prima en ook staionair rond de 1000 toeren blijft hij netjes draaien. Zojuist testritje gedaan en lap .... 100 per uur en ploffen en petsen en geen kilometer per uur meer dan dat.
Zal dus morgenvroeg langs de binnenweg zijn ... we zoeken dus verder.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 5 juni 2005 20:22 
Terry, doe 'ns een experiment: stel de bougies op 0,5 mm en kijk wat er dan gebeurt.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver udent

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 5 juni 2005 20:32 
Terry, dat ploffen en petsen duidt op valselucht, kijk eens naar de verbinding tussen carb en cilinders.
Ik heb een keer de boutjes verloren van de aansluiting vacuum test, en toen prcies hetzelfde beeld.
Verdser duidt veel benzine verbruik en niet trekken op dichte choke, of verstopte luchtfilter, rijdt eens een keer zonder luchtfilter!!!

groeten Theo.
theo cx ds

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 5 juni 2005 22:05 
Klinkt als te rijk mengsel. 2 mogelijkheden, 1. te weinig lucht 2. te veel benzine. Geleidelijk stijgend brandstofverbruik zou kunnen duiden op versleten naalden & sproeiers. Probeer eens een ander paar carburateurs. Is niet veel werk en maakt veel duidelijk!
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver terry

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 8 juni 2005 22:39 
Stand van zaken op dit moment :
- zonder luchtfilter trekt hij beter maar hetzelfde resultaat tot 100
- gecontroleerd op valse lucht maar op het eerste zicht niks gevonden
- stator uitgemeten en alle waarden binnen de grenzen.
- chokeklep gaat vlot open en toe

Het is nu mooi weer dus het blijven de binnenbaantjes. Dit weekend gaan de carbs eronderuit en een andere set gemonteerd. Nu geen tijd

Terry ... CXsnorfietsrijder

Schrijver terry

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 12 juni 2005 00:10 
Beste vrienden,
net een uurtje terug van een testritje op de snelweg (is dan wat rustiger op dat uur)
Vandaag een ander setje carbs gemonteerd (eerst goed gereinigd)
Starten deed hij prima en wat me opviel was dat ik nu even van de choke moest gebruik maken. Zekere voor het onzekere en meteen ook de chokekabel vervangen.
150 op mijn slofjes om 23 uur.
Deze week nog eens een rit van een dik uur gedaan om nadien dan de stator
(de beruchte 5000rpm hapering) nog eens na te meten maar bleek nog in orde;dus dat kon ik dat volgens mijn bescheiden mening uitsluiten.
Mijn opmerkingen en misschien tips :
- controleer regelmatig de werking van de chokeklep (best de carbs demonteren want anders zie je niks)
- gaskabels / chokekabel ook meenemen bij het periodiek onderhoud.
- bij hoog benzineverbruik en/of sputteren van de motor carbs reinigen en bovenstaande punten even controleren.

Maandag gaan we dus terug de snelweg op en kunnen we dus 10 min langer in ons bed blijven liggen.
Voor onze Belgische vaders (en ook voor onze NL naturlijk) een goeie vaderdag; de mijne is nu al goed.
Bedankt voor alle tips
Groeten

Terry

Schrijver Floris
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 12 juni 2005 08:10 
Terry, gefeliciteerd met de operatie en met vaderdag. En bedankt voor het afmelden, we hebben er iets van geleerd.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Van 500cc naar ?? 50cc

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven