Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

nokkenas kettingspanner

 
Schrijver marnix
Gast 
#1 | Geplaatst: 4 juni 2005 22:29 
hallo beste mensen
met mijn cx is alles ok maar ik zit nog een beetje gewrongen met het feit dat de motor +- 65000km heeft en ik niet weet of de ketting al dan niet vervangen is.
Wanneer een nokkenas- ketting aan zijn laatste dagen toe is , kan je dat dan op voorhand niet horen aan het geluid van de motor ?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 juni 2005 22:43 
Rob Davis (UK) heeft mooie foto's van de kettingspanner op zijn website. Je kunt hem ook emailen en vragen om een geluidsfile van een CX motor met versleten ketting. De gemiddelde levensduur van een ketting is 75.000 kilometer.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Jan Halfweeg
Gast 
#3 | Geplaatst: 6 juni 2005 22:42 | Aangepast door: Jan Halfweeg 
Hallo ik heb net jullie stukjes zitten lezen en heb ook de website van Rob Davis bekeken.
Mijn motor is een CX 500 C van 1982 met 54600 KM op de teller en heb exact de zelfde problemen.
Ik ben bang dat dit ook sterk afhankelijk is van de mate van onderhoud (regelmatig ketting spannen).
Bij mij kwam dit aan het licht door een lekkende waterpompkeerring, waardoor ik ben gaan sleutelen.
Achteraf gezien kon ik de kleppen niet stil krijgen (dacht ik) maar na een blokdeling bleek al snel wat er allemaal loos was. Zie de plaatjes van Davis.
Nu ben ik opzoek naar een goedkoop adres, liefst in NH, voor onderdelen.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 7 juni 2005 00:01 
Kettingspanners zijn helaas niet goedkoop, integendeel zelfs. In Noord Holland kun je terecht bij Roukama (Wormerveer). Vervang zowel de spanner als de ketting, dan kun je weer 70.000 km zorgeloos rijden.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Pluis
Gast 
#5 | Geplaatst: 9 juni 2005 11:49 | Aangepast door: Pluis 
Zou iemand mij dat geluidsfile kunnen mailen? Mijn adres is...

Laat maar, ik heb 'm al!

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 nokkenas kettingspanner

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven