Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

zijspan

 
Schrijver Richard_1
Gast 
#1 | Geplaatst: 5 juni 2005 13:30 | Aangepast door: Richard_1 
hallo allemaal
ik wil een zijspan aan mijn cx 500 laten maken. maar er wordt mij een andere voorvork aangeraden. is een zijspan dan niet mogelijk met deze voorvork???

groetjes Richard

Schrijver puk
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 juni 2005 15:18 
ja , het is het beste dat er een andere voorvork inkomt om het gespan een grotere stabiliteit te geven maar een tussenoplossing en geeft ook goede resultaten is het monteren van een stuurdemper. Dit is een gasdemper die gemonteerd wordt eenderzijds aan het stuur en de andere kant aan het frame, je stuur draait dan iets zwaarder maar het gespan blijft dan veel beter controleerbaar . groetjes en succes
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 juni 2005 21:46 
Check wel even of de CX door Honda is vrijgegeven voor zijspangebruik (RDW ?).
Anders moet je naar een erkend zijspanbouwer (bijv EML) voor de typegoedkeuring. Het zelf aanbouwen is dan eigenlijk uit den boze.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver edho
Gast 
#4 | Geplaatst: 6 juni 2005 20:07 

Schrijver Richard_1
Gast 
#5 | Geplaatst: 8 juni 2005 20:12 
hoi allemaal
ik heb al contact gehad met sander v/d bergen. deze bouwt zijspannen aan.weet iemand of er in de buurt van venlo ook een bedrijf is die deze aanbouwd??

Groetjes Richard

Schrijver attema
Gast 
#6 | Geplaatst: 11 juni 2005 08:38 
Hoi Richard. Zijspan aan een cx. Zal best gaan, heb wel eens een zijspan geschroefd aan een cb500. Alleen de voorvork van een cx is niet zo sterk. Een schommelarm voorvork zal beter zijn. Ik heb de voorvork in zijn geheel 5cm naar voren gezet zodat de naloop wat minder wordt en ook 15 inch wielen gemonteerd.
Werkt goed. Type goedkeuring, er is een paar jaar geleden het een en ander veranderd. Kan best zijn dat je voor een cx niets hoeft te doen. Als de motor ouder is dan een bepaalde leeftijd hoef je niet te keuren. Voor mijn Honda cb is het niet nodig
Idsart Attema

Schrijver Floris
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 juni 2005 08:56 
Richard, er staat een 650E met zijspan te koop in Landgraaf (Limburg). Ik heb het ding gezien (niet gereden) en het zag er technisch goed uit.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver marcomazda
Gast 
#8 | Geplaatst: 11 juni 2005 23:43 
Hallo Richard 1,

Dat zijspan waar Floris het over heeft is van mij, een CX is een prima keuze om een zijspan aan te hangen ! Niet te snel en zeker niet te langzaam !
Je mag best eens vrijblijvend komen kijken naar mijn CX 650 dan krijg je een idee wat erbij komt kijken.
Zijspan bouwen is een apart beroep en dat is niet voor niets.

Groeten Marco

Schrijver Richard_1
Gast 
#9 | Geplaatst: 1 juli 2005 09:07 
hoi daar was ik weer

ik heb links en rechts wat rondgekeken en ben ergens blijven steken waar ik een velorex 700 kan laten aanbouwen.
er hoefde alleen maar een stuurdemper op

of heef iemand nog iets anders gezien toevallig
Richard

Schrijver Hans

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 1 juli 2005 11:29 
Nogmaals, een zijspan bouw je echt niet "even" aan. Het is echt een vak apart.
In mijn jonge jaren heb ik zelf eens een zijspan aan een motor gehangen; daar ben ik toen op gegeven moment wel mooi mee onderuit gegaan!
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 zijspan

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven