Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Poedercoaten frame

 
Schrijver Roelof

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 feb. 2003 23:46 
Heb net mijn frame + achtervork en nog 13 andere onderdelen opgehaald bij Fa Gerritsen in Nijkerk: het resultaat is adembenemend mooi zwart!
Voor slechts 160,- Euro is alles voorelkaar, je hoeft niets voor te behandelen. Gewoon daar waar schroefdraad zit wat in- of op draaien, balhoofd regelen zij zelf.
Gerritsen Coating BV
Nijverheidsstraat 44
3861 RJ Nijkerk Gld.
tel. 033 2462036
fax. 033 2462037
gr. Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 6 feb. 2003 09:19 
Ik ben zoiets ook van plan. Hoe veel tijd heeft het je gekost om de hele motor te strippen ?

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 feb. 2003 20:22 
Hoi Coen,

Het strippen van een CX is binnen zo'n 4 uur gebeurd.
De prijs die Roelof noemt is heeeel concurrerend. Mijn laatste CX heb ik ca 3 jaar geleden laten stralen, verzinken en poedercoaten. Voor alleen het frame en de daaran nog bevestigde (de as was vastgeroest dus niet te verwijderen) hoofdstandaard was ik toen E 135,-- kwijt.
Na al die jaren door weer en wind (ca 20.000 km/jaar) is nog steeds geen spoor van roest te bekennen. Dus dit procede is gewoon perfect voor het niet meer dan heel matig tegen roest beschermde CX frame.
Als je de achtervork eenzelfde behandeling laat ondergaan dan moet je keerringen en de lagers verwijderen. Dat gaat vaak niet zonder beschadiging.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Wilma
Gast 
#4 | Geplaatst: 6 feb. 2003 21:48 
Werkt gewoon perfect!!
Ik ben volop bezig met onze CX
maar ik wist niet wat ik zag!! Gloedje nieuw gewoon voor ongeveer hetzelfde geld.
Aanrader!!!!!

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 feb. 2003 23:05 
coenox
Het strippen (en sorteren) heeft me 5 avonden gekost. Achtervorklagers zijn een probleem: de rechtse (= in het frame) is er met een dop 22mm zo uit te tikken. De linkse (= inde vork) moest doorgeslepen mbv een Dremel.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 7 feb. 2003 08:49 
Roelof,

Betekent dat dan dat je deze achtervorklager vervolgens weg kan gooien en er een nieuwe in moet ? Kun je dit lager niet gewoon er in laten zitten en afdekken tijdens het stralen en coaten ?

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 7 feb. 2003 16:43 
Ja Coen het betekent dat de keerringen en lagers schroot zijn. Laten zitten heeft geen zin, het straalgrit komt overal ook al dek je het nog zo goed af en zand in een lager is funest.
Daarnaast wordt de poedercoating bij hoge temperaturen ingebrand(daarom mag er ook geen plamuur opzitten) en daar kan het lager ook niet tegen.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 8 feb. 2003 21:08 
Nog even over de lagers Coen. Nu de hele handel toch uit elkaar ligt, is het aan te raden de lagers, na 25 jaar, ook te vervangen. De originele van meneer Honda kosten bijna 50,- Euro per stuk! De Fa.Gaartman in Apeldoorn *ex.Honda dealer* heeft een betaalbaar alternatief voor 50,- Euro per paar. Fa. Gaartman is een aanrader: bijna alles van de CX is nieuw op voorraad, danwel snel te leveren tegen scherpe prijzen.

Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Poedercoaten frame

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven