Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

schijven

 
Schrijver ronan
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 juni 2005 15:33 
beste motor vrienden

na het vernieuwen van mijn remblokken worden mijn schijven bloedheet is het normaal de zuigers komen goed terug is gekontroleerd wie weet er antwoord op

groeten Dik

Schrijver Silver
Gast 
#2 | Geplaatst: 8 juni 2005 16:15 
Dat de schijven heet worden is normaal. Door de wrijving onstaat warmte. Bij je oude remblokken werden de schijven waarschijnlijk ook heet.

Groeten,
Silver

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 juni 2005 16:26 | Aangepast door: Floris 
Schijven mogen best warm worden, maar echt heet is niet de bedoeling. (Ik ga er voor 't gemak van uit dat je wel het goede type remblokken heb gemonteerd) Kan het misschien zo zijn dat ze nog een beetje ingesleten moeten raken?
Test: zet je motor op de middenbok en laat een hulpje het achterwiel naar beneden drukken zodat het voorwiel van de grond komt. (Je kun ook een krik plus houten blokje onder het carter zetten) Als je nu het voorwiel een zwiep geeft dan moet het vrij kunnen draaien. Er mag een schurend geluid klinken (de blokken liggen altijd dicht tegen de schijven) maar het wiel moet absoluut vrij kunnen draaien.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver ronan
Gast 
#4 | Geplaatst: 8 juni 2005 20:58 
de blokken zijn orgineel alles weer op dezelfdewijze gemonteerd na ongeveer 10 kilometer hoorde ik ze piepen vandaar datik merkte dat ze heet waren stom maar wel zo heet dat het een flinke blaar opleverde na het monteren liep het wiel vrij inderdaad een schurend geluid ik weet het niet meer wat ik nu moet doen

Schrijver lavender152
Gast 
#5 | Geplaatst: 8 juni 2005 23:19 | Aangepast door: lavender152 
bij het monteren van nieuwe blokken moet je natuurlijk de rem zuigers helemaal terug duwen. Als je remolie potje al iets te vul is kan het zijn dat bij het terug duwen de remolie potje overvol is.(boven het max teken). er moet een lege ruimte in het potje zijn voor het uitzetten van de olie bij hoge temperatuur( als je remt wordt het olie warm). Als er geen ruimte is voor het uitzetten worden de blokjes tegen de schijven gedrukt en komen de remmen niet vrij

Schrijver edward
Gast 
#6 | Geplaatst: 9 juni 2005 08:11 
Klinkt inderdaad alsof je zuigers niet voldoende terug kunnen. Als je remoliepotje ok is, zou je ook je remsysteem kunnen ontluchten. Als je daarna nog niet van het probleem verlost bent, dan zouden je zuigers geoxideerd kunnen zijn. Dat betekent demonteren. In het handboek staat precies hoe je dit moet doen. Succes, Edward

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 schijven

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Oldwood ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven