Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

cx stilgevallen en wil niet meer

 
Schrijver patjalder
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 juni 2005 02:17 
hey,jongens,weer een vraagje,vandaag is een vriend van me stilgevallen onderweg,batterij was leeg ik heb mijn batterij er in gezet en ik dacht lopen maar,maar hij wil niet aanslaan,hij krijgt benzine,en ontsteking,cdi,en gelijkrichter zijn ondertussen vervangen,maar nog steeds het zelfde resultaat,iemand een idee?
stator die in kortsluiting staat ofzo? ik heb nog geen waarden na gemeten maar dat is voor morgen
hij had wel last van backfiring rond 5000 toeren,de bougies waren mooi van kleur,ja dat is het zowat
groetjes,simon

Schrijver JosvanR
Gast 
#2 | Geplaatst: 9 juni 2005 09:35 
Stator, zeker weten

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 juni 2005 13:12 | Aangepast door: Hans 
Gecondoleerd met het stilvallen van jouw vriend, maar hopelijk naar ik aanneem zijn motor ?

Gewoon systematisch naar de oorzaak zoeken; dus ook vonken de bougies wel, zit er geen defect in de (bedrading van de) kill schakelaar of zijn de bobines niet toevallig off-line??
Zomaar ineens stilvallen ligt niet aan een lege accu. Ik heb deze week, de hoofdzekering had het (door ouderdom) begeven, aan den lijfe ondervonden dat de CDI onstekeking inderdaad geen accu nodig heeft om te blijven draaien. Ik had weliswaar geen (knipper)licht, claxon etc meer, maar ik kon gewoon blijven rijden. Toen ik de motor uitzette om te zien wat er aan de hand was, kreeg ik hem natuurlijk niet meer aan de praat omdat de startmotor geen stroom meer kreeg. Maar goed een paperclip deed op dat moment even wonderen.

Het zou mogelijk de stator kunnen zijn (maar gelet op de lege accu mogelijk alleen het dynamogedeelte) dus de motor zou moeten starten met een verse volle accu. Tja en backfire kan heel veel ook verschillende oorzaken hebben (naast onsteking - bougiedoppen ook valse lucht of een lek in het uitlaatsysteem).

Succes met de zoektocht en pas als laatste inderdaad de stator verdenken.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 cx stilgevallen en wil niet meer

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven