Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Knal boem! Vast!

 
Schrijver marcel gosselink
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 juni 2005 10:41 
Uitgerekend aan de vooravond van het seizoen heeft na 150.000 km heeft de CX me gisteren in de steek gelaten. De fluittoon, die ik sinds een paar duizend km bij het terugschakelen hoorde, was dus niet van de allengs slechter wordende cardan zoals ik veronderstelde. Maar van de lager(s) van de versnellingsbak! Gelukkig reed ik ca. 60 km/h toen het achterwiel plots na een ratel blokkeerde. Blok loopt nog gewoon mooi rond. Maar zet ik hem in de versnelling en laat ik de koppeling opkomen, dan lijkt het alsof het achterwiel blokkeert - is echter niet zo. Dus zit het tussen de koppeling en de cardan. Is het vervangen van de lagers veel werk en kan ik volstaan met het verwijderen van de achterdeksle van de motor? Of moet de voorste er ook af om bij de lagers te komen? Of kan het nog wat anders zijn?

Groet Marcel

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 juni 2005 17:11 
MARCEL motor moet geheel uit elkaar leuke klus voor jou
ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 juni 2005 17:11 
De versnellingsbak bereik je vanaf de achterzijde, dus voor deze operatie moet je het blok laten zakken. En mocht het zaakje helemaal in de poeier liggen: ik heb een losse versnellingsbak in de aanbieding. Mailadres: floris@hondacx500.com
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver marcel gosselink
Gast 
#4 | Geplaatst: 16 juni 2005 17:18 
Hallo Floris,

Doe die versnellingsbak voor de zekerheid nog maar eens niet weg. Als ik hem nodig heb, meld ik me. Maar eerst moet het zaakje uit elkaar om de schade vast te kunnen stellen.
Pfffffffff....Zou liever een eindje gaan toeren!

Groet Marcel

Schrijver startweer
Gast 
#5 | Geplaatst: 16 juni 2005 18:23 
sterkte ermee, marcel, ik hoop dat je er gauw weer op zit
gea

Schrijver janreb
Gast 
#6 | Geplaatst: 16 juni 2005 22:22 
Jammer. Ik kan me niet voorstellen dat het alleen aan de lagers kan liggen, er zal wel wat meer aan de hand zijn. Met betrekking tot de kogellagers merk ik op dat Honda eigen ontworpen kogellagers en standaardlagers gebruikt. De laatste kun het best bestellen bij SKF, die zijn ongeveer een kwart van de prijs van de Hondalagers. Sterkte
Groeten,
Reyer

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 17 juni 2005 08:27 
Maar je motor moet wel uit elkaar
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcel gosselink
Gast 
#8 | Geplaatst: 18 juni 2005 17:26 
Hallo,

Ik heb de versnellingsbak eruit gehaald: een van de lager aan de achterkant lag aan tig stukken onderin!
De versnellingsbak op zich ziet er nog ongehavend uit; laat hem voor de zekerheid even bij de plaatselijke motorzaak bekijken.
Verder bleek de ketting van de oliepomp aan het eind van zijn latijn. Die ga ik dus ook maar vervangen. Floris, jouw versnellingsbak heb ik vooralsnog niet nodig, maar je weet maar nooit.

En nu ga ik eerst met een biertje in de zon zitten.

Groet Marcel

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Knal boem! Vast!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven